۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۶
کد خبر: 83201249
T T
۰ نفر
علوفه براي تغذيه در حيات وحش تربت حيدريه تامين شد

تربت حيدريه- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط زيست تربت حيدريه گفت: همزمان با بارش برف در ارتفاعات اين شهرستان و كاهش محسوس دماي هوا دو تن علوفه و دان از سوي افراد نيكوكار براي تغذيه حيوانات در محيط طبيعي اين شهرستان اهدا و نسبت به توزيع آن در مناطق حيات وحش اقدام شد.

داود نورمحمدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به اينكه تمركز حيات وحش بيشتر در مناطق شكار ممنوع تربت حيدريه به خصوص منطقه شكار ممنوع 'ژرف' است حجم بالاي توزيع علوفه در اين مناطق انجام مي شود.
وي گفت: تداوم طولاني مدت خشكسالي و چراي بيش از حد دام باعث ضعف پوشش گياهي عرصه هاي طبيعي شده و با بارش برف، پوشش گياهي محدود كنوني نيز از دسترس حيوانات خارج شده است. اين وضعيت باعث هجوم حيوانات و پرندگان به مزارع كشاورزي و اطراف روستاها شده و همين امر زمينه سوءاستفاده هاي احتمالي در شكار را براي برخي افراد فراهم مي آورد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست تربت حيدريه افزود: بر اين اساس كار توزيع علوفه براي حيات وحش به منظور جلوگيري از شكار و تلف شدن احتمالي حيوانات صورت گرفته است.
تربت حيدريه ۲۵۵ هزار هكتار اراضي ملي دارد كه ۱۷ هزار هكتار آن از ارتفاعات شمال شرق و جنوب شرق اين شهرستان شامل منطقه شكار ممنوع ژرف و بزماي است. منطقه ژرف با گستره 58 هزار هكتار در محدوده شهرستانهاي تربت حيدريه، زاوه و فريمان واقع مي باشد. 22 درصد از وسعت ژرف در حوزه استحفاظي تربت حيدريه قرار دارد.
گونه هاي شاخصي همچون قوچ و ميش، كل و بز، گراز، گرگ، كفتار، پلنگ، گربه وحشي و پرندگان شامل كبك، تيهو و انواع پرندگان شكاري در اين منطقه زيست مي كنند.
تربت حيدريه در فاصله 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
7079/6121/1858