۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 83202580
T T
۰ نفر

محموله پرندگان زينتي در ساحل اروند كشف و ضبط شد

۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 83202580
محموله پرندگان زينتي در ساحل اروند كشف و ضبط شد

آبادان - ايرنا - فرمانده مرزباني استان خوزستان گفت: محموله قاچاق پرنده زينتي شامل يك هزار و 500 قطعه با همكاري نيروهاي سپاه مستقر در مرز و درياباني آبادان در ساحل اروندرود كشف و ضبط شد.

سردار عبدالله نظرپور جمعه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت:ماموران پرتلاش نيروي درياباني آبادان شامگاه پنجشنبه موفق به كشف محموله پرندگان از نوع بلبل خرما و نيزار، مرغ عشق و جوجه اردك شدند كه قاچاقچيان قصد داشتند آن را به كشور عراق عبور دهند.
وي افزود:بخشي از پرندگان از جمله بلبل خرما در نخلستانهاي اروندكنار رهاسازي شدند و ساير پرندگان براي انتقال به زيستگاه خود تحويل محيط زيست شدند.
سردار نظرپور به كشف بيش از 10 هزار پرنده زينتي قاچاق در سالجاري در استان خوزستان اشاره كرد و بيان داشت: متاسفانه در يكي و 2 سال گذشته حجم قاچاق پرندگان زينتي به كشور عراق افزابش داشته است.
سردار نظرپور بر حفاظت از محيط زيست و گونه هاي بومي منطقه تاكيد كرد و اظهار داشت: هرگونه ورود و خروج پرندگان و گونه‌هاي جانوري بايستي از طريق مبادي قانوني انجام گيرد، چرا كه قاچاق در اين زمينه علاوه بر تخريب محيط زيست، مي‌تواند اثرات نامطلوبي در سلامت ساير گونه‌ها و حتي انسان داشته باشد.
3015/6064