۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵
کد خبر: 83203129
T T
۰ نفر
290 نفر در روستاهای قروه خدمات پزشكی رایگان دریافت كردند

سنندج - ایرنا - مسئول بسیج دانشجویی كردستان گفت: 290 نفر از اهالی 2 روستای محروم شهرستان قروه در قالب اردوهای جهادی از خدمات پزشكی و دندانپزشكی رایگان بهره مند شدند.

توحید رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در سومین مرحله از اردوهای جهادی و به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، 2 گروه 30 نفره به روستاهای نیازبلاغ و اوچ بلاغ در شهرستان قروه اعزام شدند.
وی با بیان اینكه این 2 روستا آخرین روستاهای قروه به سمت بیجار است اضافه كرد: گروه های پزشكی، دندانپزشكی و مامایی در این اردوی جهادی به مردم این 2 روستا خدمات ارائه كردند.
رستمیبا بیان اینكه این گروه 30 نفره به 2 گروه شامل شهدای گمنام علوم پزشكی كردستان متشكل از آقایان و گروه زینبیه متشكل از بانوان تقسیم شدند، اظهار داشت: طی سه روز حضور دانشجویان در این روستاها 150 نفر خدمت ویزیت پزشك عمومی،100 نفر خدمت دندانپزشكی شامل ترمیم و كشیدن دندان و 40 نفر نیز خدمت مامایی دریافت كردند.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی كردستان گفت: 160 میلیون ریال اعتبار نیز به منظور تهیه مواد اولیه و داروی این اردوی جهادی از محل های مختلف تامین و در این مدت هزینه شد.
وی حضور دانشجویان در مناطق محروم و خدمات رسانی به مردم، تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و تربیت نیروهای خودساخته را از اهداف برپایی اردوهای جهادی اعلام كرد و افزود: در این اردوها دانشجویان با مناطق محروم آشنا می شوند و در بین آنان احساس تكلیف در خدمت رسانی شكل می گیرد.
وی اضافه كرد: جاده های خاكی، راه دسترسی ناهموار و نبود آب آشامیدنی از جمله مشكلاتی 2 روستای مورد هدف سومین مرحله از اردوهای جهادی دانشجویان بود، كه آنان در كنار ارایه خدمات پزشكی، مشكلات را ارزیابی كرده و از مسئولان برای حل آنها مطالبه گری می كنند.
وی حضور دانشجویان در روستاها را موجب دلگرمی مردم به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اضافه كرد: مردم روستا وقتی مشاهده می كنند كه دانشجویان باجان و دل در خدمت آنها هستند به دریافت بیشتر این خدمات دلگرم تر می شوند.
وی با اشاره به 2 مرحله قبلی اردوهای جهادی گفت: مرحله اول این اردوها 10 روزه و در منطقه چهاردولی قروه بود كه در آن خدمات عمرانی، آموزشی و فرهنگی ارائه شد و مرحله دوم نیز در یكی از روستاهای دهگلان به سمت سنقر برگزار شد.
6108 / 3034