۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۰۲
کد خبر: 83204571
T T
۰ نفر
3 طرح عمراني و خدماتي در مياندوآب به بهره برداري رسيد

مهاباد - ايرنا - سه طرح عمراني و خدماتي با 9 ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه به مناسبت دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي با حضور نماينده مجلس، فرماندار و جمعي از مسوولان دستگاه هاي اجرايي در مياندوآب به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، اين طرح ها شامل گازرساني به هشت روستاي بخش مركزي، كارخانه آسفالت شهرداري و پايگاه خدمات اجتماعي است.
رييس اداره گاز مياندوآب در آيين گازرساني به هشت روستاي اين شهرستان كه به صورت نمادين در روستاي ملك آباد برگزار شد، گفت: براي گازرساني به اين هشت روستا شامل ملك آباد، مروان كندي، گرده رش، تپه صارمي، رسول آباد، چوغانلو، ايلانلو تپه و كور آباد حدود 50 كيلومتر لوله گذاري شده است‌.
بهرام كاظمي با اشاره به اينكه براي اين طرح 55 ميليارد ريال هزينه شده است، افزود: با بهره برداري از گاز رساني به اين روستاها حدود يكهزار و 444 خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.
وي اظهار داشت: از ابتداي سال جاري به 47 روستاي مياندوآب گازرساني شده است كه به طور متوسط هرماه چهار روستا را شامل مي شود.
وي بيان كرد: عمليات گازرساني به 39 روستاي مياندوآب در بخش باروق با 70 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجراست و پيش بيني مي شود با روند فعلي عمليات گازرساني، تا شهريور ماه سال آينده تمام روستاهاي شهرستان از نعمت گاز بهره مند شده و جشن اتمام گازرساني به روستاها برگزار شود.
به همين مناسبت كارخانه آسفالت 120 تني شهرداري مياندوآب نيز به بهره برداري رسيد.
رييس شوراي اسلامي شهر مياندوآب در آيين بهره برداري از اين پروژه گفت: اين كارخانه در زميني به مساحت 8.5 هكتار با هزينه 40 ميليارد ريالي ساخته شده است.
تراب قهرماني افزود: 25 ميليارد ريال براي تجهيزات، 10 ميليارد ريال براي تاسيسات و مابقي نيز براي خريد زمين هزينه شده است.
وي بيان كرد: اين طرح طي 9 ماه احداث شده است و با بهره برداري از آن براي 10 تا 15 نفر به شكل مستقيم و 40 تا 50 نفر به صورت غيرمستقيم زمينه اشتغال فراهم شده است.
قهرماني بيان كرد: اين كارخانه با ظرفيت توليد 120 تُن آسفالت در ساعت، علاوه بر نياز شهرداري مياندوآب، آسفالت مورد نياز شهرهاي همجوار و دهياري هاي منطقه را نيز تامين كرده و منبع درآمد پايداري براي شهرداري مياندوآب خواهد بود.
وي اظهار داشت: به ميمنت ايام الله دهه فجر هشت طرح و پروژه در بخش هاي زيرسازي، آسفالت معابر و جدول گذاري در سطح شهر مياندوآب به مساحت 130 هزار مترمربع و با هزينه 50 ميليارد ريال نيز به بهره برداري رسيد.
به مناسبت دهه مبارك فجر بهره برداري از پايگاه خدمات اجتماعي اين شهرستان نيز آغاز شد.
رييس اداره بهزيستي مياندوآب در آيين افتتاح اين پايگاه كه در كوي «قره ورن» اين شهرستان استقرار يافته است، گفت: اين پايگاه به طور مشترك توسط اداره بهزيستي و استانداري آذربايجان غربي فعاليت مي كند.
علي كريمي افزود: اعتبار مورد نياز براي اجراي اين طرح توسط استانداري و نيروهاي آن نيز توسط بهزيستي تامين شده است‌.
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه تعداد جمعيت حاشيه نشين و تعداد سكونتگاه هاي غيررسمي در مياندوآب زياد است، اين پايگاه ها با هدف پيشگيري و آموزش در مناطق حاشيه نشين شهر خدمات رساني انجام مي دهند‌.
كريمي اضافه كرد: محور فعاليت اين پايگاه جمع آوري بانك اطلاعاتي در خصوص وضع زندگي افراد حاشيه نشين مبني بر ميزان طلاق و اعتياد و شناسايي آسيب هاي اجتماعي است.
وي با اشاره به اينكه اين پايگاه بيش از 10 هزار نفر از جمعيت اين منطقه را تحت پوشش قرار مي دهد، افزود: با فعاليت اين پايگاه مقابله با آسيب هاي اجتماعي با محوريت پيشگيري و آموزش به صورت تهاجمي صورت خواهد پذيرفت.
به گزارش ايرنا، همزمان با دهه مبارك فجر 85 طرح در زمينه هاي مختلف عمراني و خدماتي در سطح مياندوآب با 957 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
12 تا 22 بهمن ماه به مناسبت ورود تاريخي امام خميني(ره) به ميهن اسلامي و پيروزي انقلاب اسلامي ايران به نام ايام الله دهه فجر نامگذاري شده است و امسال جشن هاي چهلمين سال پيروزي انقلاب در سراسر كشور برگزار مي شود.
9871/6185/2093