۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۰۸
کد خبر: 83204634
T T
۰ نفر
هندی ها در مرمت معبد هندوها در بندرعباس مشاركت می كنند

بندرعباس - ایرنا - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: بر اساس توافق صورت گرفته میان این اداره كل و سفارت هندوستان مقرر شد شركت های هندی در مرمت معبد هندوهای بندرعباس مشاركت كنند.

به گزارش ایرنا، رضا برومند عصر یكشنبه در حاشیه نشست مشترك با داویش اوتام، جانشین سفیر هندوستان در تهران ، اظهار داشت: طرح مطالعات مرمت، بازسازی و زیبا سازی معبد هندوها توسط اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان تدوین و برای اجرا تحویل سفارت هندوستان در ایران می شود.
وی تصریح كرد: بسیاری از آداب و رسوم و فرهنگ مردم هرمزگان با هندوستان مطابقت دارد كه در این زمینه می توان به لباس، غذا و موسیقی اشاره كرد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اظهار داشت: برگزاری جشنواره فرهنگی هند بهانه ای برای نزدیكی فرهنگ ها است و این جشنواره در بندرعباس با استقبال خوبی رو به رو خواهد شد و سعی داریم میزبان خوبی باشیم.
برومند ادامه داد: هرمزگان با 900 كیلومتر ساحل و 14 جزیره از شرایط منحصر بفردی برای گردشگری دریایی برخوردار است و این استان دروازه جدیدی را برای اقتصاد به خصوص اقتصاد گردشگری دریایی به روی كشور و دنیا خواهد گشود‌.
وی تصریح كرد: می توان به كمك بخش خصوصی یك دفتر مشترك گردشگری بین ایران و هند در بندرعباس ایجاد كرد كه این به تبادل فرهنگی و گردشگری بین دو كشور كمك می كند.
به گفته مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان ، كشور هندوستان از گذشته رابطه دوستانه ای با ایران داشته و در طول تاریخ می توان این را مشاهده كرد در حالیكه كشورهای بسیاری ایران را در شرایط سخت تحریم های اقتصادی تنها گذاشتند.
وی اضافه كرد: هندوستان بدون نگاه منفعت گرایانه در كنار ایران ماند كه این برای بسیار ارزشمند است.
7198/6048
۰ نفر