۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۴
کد خبر: 83205043
T T
۰ نفر
نمایش 40 سال ایستادگی و وفاداری در سرزمین نخل و آفتاب

زاهدان - ایرنا- امروز مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان یكصدا با دیگر هموطنان ایرانی برای چهلمین سال اتحاد، انسجام، ایستادگی و وفاداری خود به انقلاب را با حضور گسترده و باشكوه در راهپیمایی 22 بهمن به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا فجر دیگری از ایام پیروزی انقلاب اسلامی فرا رسید تا حماسه این پیروزی شكوهمند یك سال دیگر بر عمر آن افزوده و ریشه های این درخت تنومند مستحكم شود. بعد از گذشت چهل سال هنوز هم جهانیان از پیروزی ملت بزرگ ایران در برابر رژیم خودكامه، تا دندان مسلح و متكی به قدرت های خارجی، در حیرت هستند.
ملتی كه تنها با اتكا به قدرت بی منتهای الهی و هدایت های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و با دستان خالی اما مشت های گره كرده و ایمانی راسخ، صفوفی منسجم شكل دادند و با استقامت و بردباری و جانفشانی، پس از سال ها مبارزه سرانجام در 22 بهمن 57 به خواسته خود، یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رسیدند.
اكنون هم در چهلمین سالگرد این پیروزی باشكوه مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان هم صدا و همگام با دیگر هموطنان، حضور پرشور خود در این جشن میهنی را با هدف پشتیبانی از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

**همراه دانش آموزانم در راهپیمایی شركت كردم
محمد فروغی یك معلم زاهدانی درباره حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی فقط یك پیروزی سیاسی نبود. بلكه مصداق بارز پیروزی حق علیه باطل بود كسانی كه مانند امام خمینی (ره) مقتدرانه و شجاعانه برای این پیروزی تلاش كردند به دنبال به دست آوردن قدرت سیاسی نبودند بلكه قصد داشتند تا آن جایی كه می توانند مقابل طاغوت و ظلم بایستند و به دفاع از حقوق ضایع شده مردم بپردازند.
وی ادامه داد: 8 سال جنگ تحمیلی و ایستادگی مردم ایران در این سال ها نیز موید حقانیت انقلاب اسلامی ایران بود. بنابراین با گذشت 40 سال از انقلاب، وظیفه همه ماست تا در این راهپیمایی كه نماد تداوم پیروزی و سرافرازی انقلاب اسلامی است شركت كنیم.
وی با بیان اینكه امروز به همراه دانش آموزانم در این راهپیمایی شركت كردم، ادامه داد: من به عنوان یك معلم سعی می كنم با خدمت صادقانه و پیروی از آرمان های انقلاب اسلامی آینده ای روشن برای میهنم بسازم تا هم چنان هر سال با پیشرفت ها و موفقیت ها در عرصه های مختلف این پیروزی را جشن بگیریم.

**همیشه پشتیبان انقلاب و شكرگزار امنیت هستیم
زهرا سربیشه ای یكی دیگر از شهروندان زاهدانی هم درباره حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان هر سال با وحدت و انسجام و حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن حماسه بزرگی خلق می كنند و حماسه امسال نیز به سبب حساسیت ها و تحریم های دشمنان با شكوهتر و حماسه بزرگتری است.
وی معتقد است: با وجود مشكلات و مسائل اقتصادی و اجتماعی موجود در كشور مردم همچنان به آرمان های انقلاب اسلامی پایبند هستند و از ولایت فقیه پشتیبانی می كنند.
سربیشه ای افزود: هر كشوری در هر برهه ای دچار مشكلاتی می شود كه در مورد ایران بیشتر این مشكلات ریشه در دشمنی های مستكبران علیه جمهوری اسلامی ایران دارد. به همین دلیل مردم باید باحضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن به جهانیان ثابت كنند همچنان پشتیبان این انقلاب و شكرگزار امنیت موجود در كشور هستند.

**22 بهمن جشن ملی ایرانیان است
یكی از دانشجویان زاهدانی هم در این باره اظهار داشت: در هر كشوری روز یا روزهایی برای مناسبت های ملی ثبت شده است و مردم آن بسته به فرهنگ خود در این مناسبت ها شركت می كنند.
محمدرضا عباسی ادامه داد: از آن جایی كه 40 سال پیش مردم ایران با حضور در خیابان ها و نشان دادن اعتراض خود به شكل دسته جمعی نارضایتی شان را از رژیم شاهنشاهی ابراز كردند و با تداوم این حركت های جمعی باعث پیروزی این انقلاب شدند، روز 22 بهمن به عنوان یك جشن ملی با انجام راهپیمایی در همه شهرهای ایران برگزار می شود.
وی كه 22 ساله است، افزود: با وجود این كه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی نبودم اما به عنوان یك ایرانی در این جشن ملی شركت كردم تا در ادامه دادن آرمان های انقلاب اسلامی به نوبه خود نقش ایفا كنم.

**نقشه های دشمنان را نقش برآب می كنیم
مجید شاهوزهی كه خود را از طلاب حوزه علمیه اهل سنت زاهدان معرفی كرد به خبرنگار ایرنا گفت: مشاهده فیلم ها و تصاویر مربوط به مبارزات دسته جمعی مردم در سال 57 نشان دهنده اهمیت وحدت و یكپارچگی مردم در پیروزی علیه ظلم است. بنابراین در این برهه زمانی كه دشمنان از هر طریقی سعی می كنند ایران اسلامی را مورد هجمه های خود قرار دهند، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بازهم وحدت و یكپارچگی مردم می تواند تأثیرگذار باشد و نقشه های دشمنان را نقش برآب كند.
وی به ناامنی های موجود در كشورهای همسایه اشاره كرد و گفت: امنیت موجود در ایران، ثمره رشادت ها و ایستادگی های مردم در سال 57 است كه باعث شدند كشور به استقلال دست یابد، اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی شد ایران هم چه بسا به وضعیت كشورهای همسایه دچار می شد و با دست درازی و تجاوز بیگانگان امروز مكانی برای جنگ و درگیری بود. اما با استقلال و اقتداری كه ایران در نظام بین المللی دارد می توانیم در كمال امنیت و آسایش هر سال سالگرد این پیروزی را شكوهمندتر جشن بگیریم.

**انقلاب اسلامی ایران همواره پایدار است
یكی از كاسبان زاهدانی شركت كننده در این راهپیمایی نیز معتقد است: حضور گسترده مردم شیعه و سنی در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی در سیستان و بلوچستان بارها و بارها تكرار شده است و امسال نیز همه در كنار یكدیگر روز 22 بهمن را گرامی داشتیم.
وی تصریح كرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 اتفاق افتاد اما به همان سال ختم نشد چرا كه از آن زمان تاكنون مردم ایران بارها این پیروزی و پیروزی های دیگر را در عرصه های مختلف مانند جنگ تحمیلی، انتخابات، تحریم های مغرضانه علیه ایران تكرار و ثابت كرده اند در تمامی شرایط چه سخت و چه آسان در كنار هم ایستاده اند.

**22 بهمن سند استقلال مردم است
یكی دیگر از جوانان زاهدانی در حاشیه راهپیمایی 22 به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به نظر من راهپیمایی 22 بهمن اهمیت فراوانی برای ملت ایران دارد چرا كه سند آزادی و استقلال این مردم است. انقلاب اسلامی ایران به الگویی جهانی برای آزادی خواهی تبدیل شده است.
مسلم شهركی افزود: بنابراین هر یك از هموطنان به عنوان اعضای این جامعه باید وفاداری خود را به این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با حضور در این راهپیمایی ثابت كنیم. چرا كه این راهپیمایی نماد وحدت و همبستگی ملت ایران در طول 40 سال گذشته بوده است.

**شركت در راهپیمایی تكلیف شرعی است
محمود ابراهیمی از كارگران بازنشسته زاهدان كه با شور و اشتیاق در حال شعار دادن بود به خبرنگار ایرنا گفت: سال های گذشته با عشق و علاقه نه تنها در راهپیمایی 22 بهمن بلكه در همه راهپیمایی ها شركت كرده ام و امسال نیز آمدم چرا كه شركت در این مراسم را برای خود یك تكلیف شرعی و ملی می دانم.
وی افزود: شهدا برای استقلال و آزادی این سرزمین خون خود را نثار كردند و اكنون وظیفه ماست كه از این انقلاب و آرمانهای آن عزیزان حمایت و پشتیبانی كنیم و هیچگاه به دشمنان اجازه تعرض و مداخله جویی را ندهیم.
وی با اشاره به حضور جوانان در راهپیمایی امروز خاطر نشان كرد: جوانان ایران اسلامی از روزهای نخست آغاز قیام حضوری شجاعانه در صحنه داشته اند و پس از پیروزی انقلاب نیز تا كنون در مقابل دسیسه های گوناگون دشمنان ایستادگی كرده و انقلاب را در مسیر حركت به سوی تعالی و پیشرفت حامی و پشتیبان بودند و اكنون نیز با حضور در این راهپیمایی آمادگی خود را برای دفاع از ارزش های ایران اسلامی نشان دادند.

**تكرار شادی 22 بهمن
محمود كیخا یكی از كسبه زاهدان درباره علت حضور خود در راهپیمایی امروز به خبرنگار ایرنا گفت: راهپیمایی 22 بهمن یادآور شادی مردم در زمان پیروزی انقلاب اسلامی است و ما هم با شركت در این راهپیمایی هر سال این شادی را تكرار می كنیم.
وی افزود: در شراتیط كنونی كه دشمنان از هر سو سعی دارند برای انقلاب و نظام مشكل ایجاد كنند اتحاد و همبستگی بهترین استراتژی برای گذر از مشكلات امروز جامعه است. راهپیمایی 22 بهمن امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نماد زیبایی برای نشان دادن این اتحاد و همبستگی است.

** نمایش وحدت شیعه و سنی
یكی از جوانان اهل سنت حاضر در راهپیمایی 22 بهمن به خبرنگار ایرنا گفت: همه ما با اقتدا به علما و بزرگان برای نشان دادن وحدت و برادری شیعه و سنی در این راهپیمایی شركت كردیم چرا كه در این روز چشم همه رسانه های بین المللی به حضور مردم ایران دوخته شده است.
محمد نعیم نارویی افزود: حضور حداكثری مردم در این راهپیمایی به جهان ثابت كرد كه انقلاب اسلامی ایران حتی برای نسل جدید كه دوران انقلاب را درك نكرده اند با ارزش و قابل احترام است و به همین دلیل با شادمانی در این جشن شركت می كنیم.

**نمایش وحدت و همبستگی
یكی دیگر از جوانان زاهدانی گفت: آنچه برای ما مهم است وحدت و یكپارچگی میان اهل سنت و تشیع است كه چنین مناسبت هایی زمینه نمایش این وحدت را فراهم می كند. شیعه و سنی در كنار هم در راهپیمایی شركت می كنند و علیه آمریكا، رژیم غاصب صهیونیستی و دیگر مستكبران جهان شعار می دهند.
مراد شه بخش خاطر نشان كرد: حضور در این نمایش وحدت و همبستگی نقشه های دشمنان برای برهم زدن تفرقه و اختلاف بین مردم این استان را نقش برآب می كند. بنابراین به عنوان یك اهل سنت با حضور در راهپیمایی 22 بهمن در كنار سایر برادران شیعه و سنی خود وحدت و اقتدار ملت ایران را به نمایش می گذاریم.
9908 **6081
۰ نفر