۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۳۳
کد خبر: 83207193
T T
۰ نفر
پرداخت 13هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در سمنان

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: 31 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانكی استان در حال پرداخت است كه 13 هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای رونق تولید و اشتغال روستایی ارائه می شود.

علیرضا آشناگر عصر سه شنبه در نشست امام جمعه و اعضای شورای شهر دیباج با استاندار سمنان در سالن شهرداری این شهر افزود: كل بودجه عمرانی استان در سال جاری، چهار هزار و 650 میلیارد ریال است كه از این میزان، 2 هزار و 350 میلیارد ریال تخصیص پیدا كرده است.
وی ادامه داد: باید تلاش كنیم تا منابع موجود را مدیریت كنیم و به درستی از این میزان اعتبارها استفاده كنیم.
آشناگر گفت: آمریكا بزرگترین دشمن ملت ایران است كه در 40 سال گذشته مردم ما با قدرت در مقابل استكبار و توطئه های آن ها ایستادگی كردند.
وی افزود: پس از برجام، جنگ تمام عیار آمریكا علیه ایران آغاز شد كه مردم ما علیرغم مشكلات كشور به موفقیت های قابل قبولی در توسعه دست پیدا كرده اند.
آشناگر به حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره كرد و افزود: ملت ایران در این روز با شور و اشتیاق به صحنه آمده و اعلام كردند اجازه نخواهند داد مردم و نظام در برابر دشمن به زانو درآیند.
وی شاخص های توسعه را وابسته به منابع دانست و افزود: دولت با سختی كشور را اداره می كند تا بتواند در برابر زورگویی های دشمن ایستادگی كند.
آشناگر ادامه داد: دیباج به تناسب جمعیت خدمات خوبی دارد كه میزان اعتبارهای این شهر به نسبت اعتبارهای استانی رقم قابل توجهی است.
استاندار سمنان خاطر نشان كرد: دیباج از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است كه باید از آن به نحو مطلوب استفاده شود.
به گزارش ایرنا، شهر دیباج یكی از شهرهای شمالی شهرستان دامغان در استان سمنان است كه در 55 كیلومتری شمال شهر دامغان قرار دارد.

** مشكلات طرح هادی كلاته رودبار به زودی تعیین تكلیف می شود
استاندار سمنان همچنین شامگاه سه شنبه در نشست با امام جمعه و اعضای شورای شهر كلاته رودبار در دبیرستان 15 خرداد این شهر گفت: در سفر یك روزه خود به شهرستان دامغان و شاهرود از روستای ده ملا به واسطه نبودن بیكاری و از وحدت، هماهنگی و موفقیت شهر كلاته رودبار لذت بردم.
آشناگر افزود: درخواست شهردار و امام جمعه این شهر تحرك توسعه است كه مساعدت ما شتاب در توسعه را افزایش می دهد.
وی اضافه كرد: جمع آوری آب های سطحی و ایجاد ۱۰۰ هكتار مزرعه پرورش گل محمدی در سطح مزرعه های این شهر حركت بسیار خوبی است كه می تواند به عنوان الگویی مناسب برای تمام استان سمنان در نظر گرفته شود.
آشناگر گفت: مشكلات موجود در طرح هادی شهر كلاته رودبار به زودی تعیین تكلیف و ابلاغ می شود.
شهر كلاته رودبار یكی از شهرهای شمالی شهرستان دامغان در استان سمنان است كه در 45 كیلومتری شمال شهر دامغان قرار دارد.
استاندار سمنان به منظور كلنگ زنی طرح جامع امامزادگان جعفر (ع) و محمد (ع) دامغان ، افتتاح مركز خدمات جامع سلامت دیباج، دیدار با شورای شهرهای دیباج و كلاته رودبار به دامغان سفر كرد.
9856/7408