۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳
کد خبر: 83209197
T T
۰ نفر
دیپلمات عراقی: ایران مراكز علمی و ظرفیت دانشی مناسبی دارد

مشهد- ایرنا- رایزن فرهنگی سفارت عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران از مراكز علمی و ظرفیتهای دانشی بسیار مناسبی در رتبه بندی جهانی برخوردار است و دانشجویان عراقی علاقه مند به تحصیل در دانشگاههای ایران هستند.

یاسرعبدالزهرا الحجاج كه برای شركت در جشن دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به مشهد سفر كرده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیازمند به افراد تحصیل كرده ای هستیم كه همزمان با علم آموزی مدارج عالی فرهنگی و ارزشی را نیز كسب كنند.
وی ادامه داد: این ویژگیها در دانشگاههای ایران وجود دارند لذا خانواده ها عراقی و دولت عراق علاقه مند به تحصیل جوانان عراقی در دانشگاههای ایران هستند.
رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران به تحصیل پنج هزار دانشجوی عراقی در دانشگاههای ایران اشاره و بیان كرد: هزار نفر از این تعداد در رشته های علوم انسانی، هزار و 800 نفر آنان در رشته های علوم و مهندسی و بقیه در رشته های علوم پزشكی مشغول تحصیل در ایران هستند.
وی گفت: 90 درصد دانشجویان عراقی رشته های پزشكی با هزینه شخصی خود در دانشگاههای ایران تحصیل می كنند كه علاوه بر اعتبار علمی ایران در این حوزه، نشانگر رغبت و میل باطنی جوانان عراقی نسبت به تحصیل در ایران است.
یاسرعبدالزهرا الحجاج به اشتراكات نزدیك فرهنگی عراق و ایران نیز اشاره و بیان كرد: امیدواریم ارتباط بین دو كشور در همه گسترش یافته و تنها به تبادل استاد و دانشجو محدود نماند.
وی در ادامه همچنین اظهارداشت: پیگیر هستیم تا برگزاری دوره های كوتاه مدت و اجرای پروژه های علمی مشترك بین ایران و عراق را در دستور كار قرار دهیم.
دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد شامگاه چهارشنبه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران را در قالب جشنی با عنوان 'چله انقلاب' گرامی داشتند. رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران و معاون فرهنگی سركنسول افغانستان در مشهد از میهمانان این جشن بودند.
دانشگاه فردوسی مشهد 810 عضو هیات علمی و افزون بر 30 هزار دانشجو در مقاطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترای حرفه ای در 435 رشته و در قالب 63 گروه آموزشی دارد. این دانشگاه با هزار و 700 دانشجوی خارجی بیشترین تعداد دانشجویان خارجی را در بین دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ایران جذب كرده است. بیشترین دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی مشهد از كشورهای افغانستان و عراق هستند. همچنین دانشجویان كشورهای سوریه، لبنان، آمریكا و روسیه در دانشگاه فردوسی تحصیل می كنند.
2030/1858
۰ نفر