۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۱۸
کد خبر: 83209583
T T
۰ نفر
رويدادهاي گردشگري زمستاني در استان اردبيل افزايش يافت

اردبيل - ايرنا - معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل از افزايش هفت برابري برگزاري رويدادها و جشنواره هاي زمستاني در اين استان خبر داد.

به گزارش ايرنا ، صغري فرشي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فضاي گردشگري فضاي صلح و دوستي است و ما در زمستان شاهد بهار رويدادها و جشنواره ها بوده ايم.
وي با اشاره به چهار فصل بودن استان اردبيل اظهار داشت: رويدادها و جشنواره ها براي شناخت استان اردبيل كمك مي كنند.
فرشي تشريح كرد: امسال با طرح زمستان بيدار كه راهي براي توسعه گردشگري بوده نگاه متوازني به ويژگي رويدادها داشته ايم.
او افزود: با توجه به اينكه اردبيل رنگين كمان آداب وسنن و فرهنگ ها است ، جشنواره كوچ عشاير بين المللي برگزار خواهد شد.
جشنواره 'زمستان بيدار' استان اردبيل در قالب 10 هفته برنامه و هر هفته در يكي از شهرستان هاي اين استان براي توسعه بخش گردشگري و استفاده از ظرفيت هاي گردشگري در فصل زمستان از سوي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل طراحي شده است.
براي هر هفته اين جشنواره عناوين خاصي از جمله موسيقي اقوام، ورزش درماني، صنايع دستي، جشنواره غذاهاي بومي و محلي، ساخت تنديس هاي برفي و يخي، كودك و زمستان و زمستان از نگاه دوربين تعريف شده است.
در قالب جشنواره زمستان بيدار كه با هدف معرفي بيشتر توانمندي هاي مختلف گردشگري استان و جذب گردشگران داخلي و خارجي در فصول غير گردشگري طراحي شده، قرار است اقتصاد گردشگري و نشاط در استان اردبيل استمرار يافته و فعاليت هاي ورزشي مرتبط با زمستان احيا شود.
در قالب طرح زمستان بيدار تمامي مراكز خدماتي، پذيرايي و اقامتي استان اردبيل با اعمال 60 درصد تخفيف تلاشي را براي جذب گردشگر در فصل زمستان بويژه در شهر سرعين آغاز كرده اند.
استان اردبيل ظرفيت هاي قابل توجه گردشگري زمستاني متعددي دارد كه از آن جمله مي توان به كوه سبلان با ظرفيت كوهنوردي و وجود پيست اسكي آلوارس در 12 كيلومتري سرعين و شهر چشمه هاي بهشتي از جاذبه هاي گردشگري اشاره كرد.
6018/6016