به گزارش ايرنا، مدير ساخت توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي قم در حاشيه اين آيين در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اين طرح با هدف بهسازي و اصلاح سه راهي پرحادثه ونارچ در محور قم - نيزار طي مدت 18 ماه و با اعتبار 80 ميليارد ريال اجرا شده است.
مهدي فراهاني همچنين طول اين محور با احتساب دوربرگردان رمپ ورودي و خروجي را سه هزار و 500 متر دانست و افزود: متوسط عرض آسفالت محور ياد شده نيز 9.80 متر است.
وي اضافه كرد: احداث يك دهانه پل بزرگ واقع بر روي خط راه آهن با عرض دهانه 13.70 متر و ارتفاع 7.15 متر از روي ريل راه آهن و يك رمپ ورودي از نيزار به ونارچ و يك رمپ خروجي از ونارچ به قم نيز از مشخصه هاي اين طرح مي باشد.
وي در تبيين مزاياي اين طرح حذف نقاط حادثه خيز و كاهش حوادث جاده اي و سوانح راهنمايي رانندگي، تسهيل در ترافيك عبوري را از جمله آن ذكر كرد و يادآور شد: اصلاح و ايمن نمودن محور قم - نيزار و دسترسي هاي محلي در محدوده سه راهي ونارچ و تكميل روشنايي سه راهي ونارچ از ديگر مزايا و محاسن آن به شمار مي آيد.
محور قم - نيزار به طول 38 كيلومتر يكي از محورهاي مواصلاتي استان قم به بخش سلفچگان و همچنين شهرستان دليجان در استان مركزي است.
فراهاني بيان داشت: پل جديد راه آهن قم نيز به منظور چهار خطه كردن جاده قم - نيزار و به موازات پل فعلي احداث شده و به صورت يك طرفه و مسير برگشت نيزار به قم قابل بهره برداري است.
7403/ 6133/
قم - ايرنا - طرح بهسازي و اصلاح سه راهي ونارچ قم و پل راه آهن طي مراسمي با حضور وزير راه و شهرسازي، استاندار و اميرآبادي فراهاني نماينده قم در مجلس عصر پنجشنبه به بهره برداري رسيد.