۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۰۴
کد خبر: 83209747
T T
۰ نفر

وزير صنعت: برند، امپراطور ديپلماسي اقتصادي است

۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۰۴
کد خبر: 83209747
وزير صنعت: برند، امپراطور ديپلماسي اقتصادي است

تهران-ايرنا- وزير صنعت، معدن و تجارت در نشست با مديران برندهاي برتر كشور با بيان اينكه مديران برندهاي برتر جزو افتخارات كشور هستند، گفت: مديران اين برندها بهترين جمع فكري براي توسعه صادرات است.

به گزارش ايرنا، دكتر رضا رحماني در گردهمايي برترين هاي كشور كه وزير اسبق صنعت نيز در آن حضور داشت با اشاره به نكته كليدي رشد صنعتي اظهار كرد: فناوري و صادرات دو بال شكوفايي صنعت هستند كه بايد هر دو بال را فعال نگه داريم تا سقوط نكنيم.
وي با اشاره به بازديدهاي استاني خود از كارخانجات توليدي افزود: وقتي توسعه واحدهاي برند برتر كشور را در استان ها مي بينيم به آينده صنعت اميدوار مي شويم.
وزير صنعت با تاكيد بر اهميت بخش خصوصي در توسعه متوازن صنعتي و خطرات تحريم خاطرنشان كرد: الزامات عبور از تحريم باور بخش خصوصي است و ما اين باور را در وزارت صنعت نهادينه مي كنيم.
رحماني بخش خصوصي را سربازان و سرداران جبهه جنگ اقتصادي برشمرد و خطاب به مديران واحدهاي توليدي حاضر در نشست خاطرنشان كرد: اولويت اول ما در كشور حفظ وضع موجود واحدهاي صنعتي است و هركس در هر جايگاهي به اين امر مهم لطمه بزند از ما نيست.
وي در ادامه سخنان مهم خود در جمع مديران واحدهاي صادرات محور افزود: ما درصدد هستيم از فرصت صادراتي 15 كشور همسايه براي افزايش صادرات استفاده كنيم و در اين راستا در مذاكرات بين المللي با سفراي اين كشورها، تسهيل روابط تجار را با كشورهاي همسايه در برنامه داريم و اين موضوع دغدغه جدي و مشترك ما و بخش خصوصي است.
وزير صنعت، معدن و تجارت در اين راستا به مذاكرات اخير خود با سفير قطر اشاره كرد و گفت : در خصوص تامين مايحتاج تدارك جام جهاني مذاكراتي با قطري ها داشتيم كه هياتي تجاري براي پوشش اين امر تجاري به اين كشور اعزام مي كنيم.
رحماني عنوان كرد: تصميم داريم از وزراي قبلي كه سال ها داراي تجربه هستند و افراد شاخص و شخصيت هاي ملي و بين المللي در راهبري پروژه هاي بزرگ بين المللي استفاده كنيم.
وي تاكيد كرد: بخش خصوصي، فرصت افغانستان و عراق را جدي بگيرند و هرجا حضور دولت لازم شد ما اين تسهيل گري دوجانبه را براي تجار فراهم مي كنيم.
رحماني در پايان بخش سخنان خود در جمع برترين هاي توليدي ايران با بيان اينكه جنس كار من حمايت از توليد است و اين ماموريت وزارتي را در جلسات مهم تصميم گيري به نيكي و به نمايندگي از توليدكنندگان انجام مي دهم،گفت: توليد كار مقدسي است ولي اين تقدس در كشور جا نيفتاده است و در جبران اين نقيصه لازم است فرهنگ به كمك توليد برسد تا توليدكنندگان به نرمي از گردنه تحريم عبور كنند.
شبك**1392
۰ نفر