۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
کد خبر: 83211001
T T
۰ نفر

پاكستان و آلمان درباره افغانستان رايزني كردند

۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
کد خبر: 83211001
پاكستان و آلمان درباره افغانستان رايزني كردند

اسلام آباد - ايرنا - وزير امور خارجه پاكستان در حاشيه كنفرانس امنيتي مونيخ طي ديدار با همتاي آلماني خود درخصوص تحولات تازه مربوط به افغانستان و پيشبرد فرآيند صلح در اين كشور گفت وگو كرد.

به گزارش ايرنا و به نقل از بيانيه صادره از وزارت امور خارجه پاكستان، 'شاه محمود قريشي' و 'هايكو ماس' در حاشيه نشست مونيخ ديدار و درباره مسائل مختلف منطقه اي و بين المللي از جمله تحولات مربوط به افغانستان رايزني كردند.
وزير امور خارجه پاكستان گفت: كشورش نقش تسهيل دهنده را در ارتباط با مذاكرات فعلي ميان طالبان و آمريكا ايفا كرده و اين اقدام را مسئوليت مشترك دانسته و آن را با حُسن نيت انجام مي دهد.
وي ابراز اميدواري كرد كه، مذاكرات جاري منجر به آغاز گفت وگوها ميان تمامي گروه هاي افغان شده كه نتيجه آن برقراري صلح پايدار در اين كشور خواھد بود.
منابع خبري پاكستان هفته گذشته اعلام كردند: دور جديد مذاكرات هيات طالبان و آمريكا قرار است ماه جاري ميلادي به ميزباني دولت پاكستان در اسلام آباد برگزار شود.
هنوز هيچ منبع رسمي در اسلام آباد يا واشنگتن اين موضوع را تاييد نكرده، با اين حال سخنگوي طالبان مدعي شد كه علاوه بر مذاكرات با آمريكايي ها، با عمران خان نخست وزير پاكستان نيز درخصوص اوضاع افغانستان گفت وگو خواهد شد.
منابع خبري پاكستان مي گويند: هيات طالبان قرار است 29 بهمن (18 فوريه) به اسلام آباد سفر كند و علاوه بر آن، مذاكرات دوجانبه با اين گروه با آمريكا نيز 6 اسفند (25 فوريه) در دوحه برگزار خواهد شد.
منابع آگاه در حالي از سفر احتمالي هيات طالبان به پاكستان خبر مي دهند كه 'زلمي خليل زاد' نماينده ويژه آمريكا در امور افغانستان هم اكنون در حال سفر به كشورهاي مختلف جهت پيشبرد فرآيند مذاكرات صلح افغانستان است.
خليل زاد قرار است تا روزهاي آينده به پاكستان نيز سفر كند.
دونالد ترامپ در دسامبر سال گذشته ميلادي با ارسال نامه اي به عمران خان نخست وزير پاكستان خواستار حمايت اسلام آباد از پيشبرد مذاكرات صلح افغانستان شده بود.
آساق*274**1663**