۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷
کد خبر: 83212101
T T
۰ نفر
نماينده اسنوكر ايران از رسيدن به فينال جهان باز ماند

تهران- ايرنا- «حسين وفايي» پس از كسب پنج پيروزي در رقابت هاي جهاني اسنوكر آزاد ولز و صعود به نيمه نهايي مسابقات با قبول شكست مقابل حريف استراليايي از رسيدن به فينال باز ماند.

به گزارش ايرنا، رقابت هاي جهاني اسنوكر آزاد در بخش حرفه اي ها به ميزباني كشور ولز از 22 بهمن ماه آغاز شده است و امروز يكشنبه 28 بهمن به پايان مي رسد.
اين در حالي است كه وفايي نمايش قابل قبولي در اين مسابقات از خود به جا گذاشت و موفق به شكست «مارك سلبي» مرد شماره يك جهان و دارنده سه عنوان قهرماني شد. اما در مرحله نيمه نهايي مقابل «نيل رابرتسون» استراليايي نتيجه را واگذار كرد و از رسيدن به فينال بازماند.
وفايي پيش از اين به عنوان نخستين اسنوكر باز ايراني در بخش حرفه اي ها موفق به صعود به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي جهاني شده بود و براي دومين بار اين مهم را به نام خود ثبت كرد.
وي در رقابت‌هاي اسنوكر آماتوري جهان در سال 2011 توانست به عنوان نخستين ايراني در تاريخ ورزش اسنوكر، جواز حضور در رقابت‌هاي اسنوكرحرفه‌اي جهان را كسب كند.
از ديگر افتخارات وفايي مي‌توان به حضور در بازي‌هاي آسيايي 2010 در رشته اسنوكر در تيم ايران و كسب عنوان نايب قهرماني و قهرماني رقابت هاي قهرماني زير 21 سال اسنوكر آسيا در سالهاي 2011 و 2012 اشاره كرد.
وفايي در مسابقات اوپن چين (2017) با پشت سر گذاشتن جو پري، بن وولاستن و روري مك‌لاود به يك مرحله ‌چهارم‌ نهايي مسابقات راه يافت و سپس با پيروزي غيرمنتظره (3-5) مقابل جاد ترامپ نفر سوم رده بندي جهاني به عنوان نخستين اسنوكرباز ايراني معرفي شد كه به نيمه‌نهايي يك تورنمنت حرفه‌اي معتبر اسنوكر راه يافته است.
وفايي در نيمه‌نهايي با نتيجه (1-6) مغلوب مارك ويليامز شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.
ورزشي**9029**9118**
۰ نفر