۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷
کد خبر: 83212277
T T
۰ نفر
كردستان با پنج اثر در جشنواره بين المللي فيلم 100 حضور دارد

سنندج - ايرنا - هنرمندان كردستاني با پنج انيمشين 100 ثانيه اي از توليدات حوزه هنري در بخش نهايي و رقابتي دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم هاي 100 ثانيه اي حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مسئول واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري كردستان روز يكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره بين المللي فيلم هاي 100 ثانيه اي با گذشت11 دوره و با رويكرد مناسبي كه دارد توانسته جايگاه بسيار خوبي در بين هنرمندان كشور و جهان پيدا كند ضمن اينكه به عنوان يكي از جشنواره هاي الف در سطح بين الملل شناخته مي شود.
زانيار لطفي افزود: در چند دوره گذشته جشنواره و با توجه به حمايت هاي انجام شده اتفاقات بسيار خوبي در بخش توليد آثار صورت گرفته و اكنون هنرمندان فيلمساز استان كردستان از جايگاه ارزشمندي در بخش توليد فيلم كوتاه برخوردار هستند.
وي انيميشن را يكي از بخش هاي تاثيرگذار در بخش فيلم هاي كوتاه دانست و گفت: هنرمندان كردستاني در اين بخش نيز همواره آثار برتر زيادي داشته و مقام هاي برتري را كسب كرده اند.
مسئول واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري كردستان با اشاره به اعلام راه يافتگان بخش انيميشن دوازدهمين دوره اين جشنواره اضافه كرد: از ميان 22 اثر انتخاب شده در بخش اصلي و مسير تجربه 2 اثر از استان با عناوين «هام هام» به كارگرداني آذر منصوري و «روياي نان» به كارگرداني رضا محمدي و يك اثر ديگر با عنوان «بالانس» به تهيه كنندگي و كارگرداني برزان رستمي ديده مي شود.
وي افزود: در بخش اكران اصلي و مسير تجربه 2 اثر به كارگرداني هنرمند توانمند بانه اي رضا محمدي با عناوين داستان كوتاه و رد پا نيز در بين 16 اثر انتخاب شده حضور دارند.
در يازدهمين دوره جشنواره فيلم هاي 100 ثانيه اي، در بين آثار برگزيده نهايي سه اثر توليدي حوزه هنري كردستان عناوين برتر بخش هاي مستند، داستاني و پويا نمايي جشنواره را از آن خود كردند.
دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم هاي 100 ثانيه اي از هشتم تا دهم اسفند ماه 97 به دبيري علي قرباني در تهران برگزار مي شود.
7348/9102