۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
کد خبر: 83212308
T T
۰ نفر
گردانندگان درگاه جعلی اینترنتی كودكان بهشت كلاهبردار بودند

كرج - ایرنا - رئیس پلیس فتا البرز اعلام كرد: اعضای باندی متخلف كه از طریق درگاه جعلی اینترنتی تحت عنوان ' كودكان بهشت ' كلاهبرداری می كردند، در این استان دستگیر شدند.

سرهنگ محمد اقبالی روز یكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی چندین فقره شكایت مشابه به پلیس فتا استان البرز مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب های بانكی افراد، موضوع به صورت ویژه در دستور كار پلیس این استان قرار گرفت.
وی اضافه كرد: با پیگیری های اطلاعاتی مشخص شد كه افرادی در فضای مجازی یك درگاه اینترنتی جعلی با نام «كودكان بهشت » راه اندازی كرده و برخی افراد از روی نا آگاهی و حس نوعدوستی مبالغی به حساب این شبكه واریز كرده اند.
اقبالی خاطرنشان كرد: به دنبال واریز این وجوه ، افراد كلاهبردار و گردانندگان شبكه مذكور نیز مبالغ دیگری از حساب شاكیان برداشت می كنند.
وی گفت: با پیگیری های اطلاعاتی پلیس فتا استان البرز پنج نفر از اعضای باند كلاهبرداری شبكه جعلی اینترنتی «كودكان بهشت» در تهران ، البرز و مناطق دیگر كشور دستگیر شدند.
اقبالی افزود: در بررسی های بیشتر مشخص شد كه این افراد اطلاعات كارت های بانكی كاربران را با ایجاد یك سایت جعلی تحت عنوان كمك به كودكان بی بضاعت دریافت و پس ازمدتی اقدام به خالی كردن حساب های بانكی آن ها می كردند.
وی بدون اشاره به میزان مبلغ كلاهبرداری متهمان بیان داشت: تاكنون 100 شاكی این پرونده شناسایی و پیگیری برای شناسایی دیگر شكات نیز ادامه دارد.
رئیس پلیس فتا البرز از هموطنان خواست، چنانچه با این شیوه مورد كلاهبرداری اینترنتی قرارگرفته اند به پلیس فتا استان البرز یا استان محل سكونت مراجعه كنند.
** كلاهبرداران فروش خودرو ارزان قیمت به دام افتادند
رئیس پلیس فتا البرز در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری اعضای باند كلاهبرداری تحت عنوان فروش 'خودرو ارزان قیمت ' در این استان خبر داد و گفت: این افراد با تبلیغات كاذب در فضای مجازی به فریب كاربران و خریداران خودرو می پرداختند.
اقبالی افزود: این افراد در قالب ' استارت آپ ' و انتشار آگهی فروش خودرو مدل بالا زیر قیمت بازار، خریداران را به پرداخت مبالغی تحت عنوان بیعانه 50 میلیون تا 100 میلیون ریالی و وعده تحویل خودرو در 48 ساعت بعد ترغیب می كردند.
وی خاطرنشان كرد: تاكنون 25 شاكی در این زمینه شناسایی و چهار متهم دستگیر شده اند كه پرونده برای شناسایی شكات احتمالی دیگر باز است .
اقبالی یادآور شد كه این كلاهبرداران با اجاره كارت های بانكی افراد بی بضاعت، طعمه ها به پرداخت وجوه به این حساب ها ترغیب كرده تا ردی ازخود به جا نگذارند.
رئیس پلیس فتا استان البرز به مردم هشدار داد با توجه به نزدیكی پایان سال و افزایش خریدهای نوروزی برای خرید های اینترنتی ازسایت های معتبر و اصلی استفاده كنند.
2098/ 6155