۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۳۴
کد خبر: 83212945
T T
۰ نفر
60 ميليارد ريال به حوزه بهداشت و درمان رشتخوار تخصيص يافت

تربت حيدريه- ايرنا- نماينده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شوراي اسلامي از اختصاص 60 ميليارد ريال به حوزه بهداشت و درمان رشتخوار خبر داد.

محمود نگهبان روز يكشنبه در بازديد از روند احداث بيمارستان رشتخوار طي گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تجهيز و بهره برداري از بيمارستان حضرت زهرا (س)، تجهيز و راه اندازي بخش دياليز، زنان، اطفال، داخلي و اورژانس و پيگيري ساخت 14 پروژه حوزه سلامت از جمله اقدام هاي صورت گرفته در رشتخوار است.
وي از تحويل چهار دستگاه آمبولانس به شهرستان رشتخوار و پيگيري براي تحويل و تعويض چهار دستگاه ديگر خبرداد و گفت: افتتاح اورژانس بين جاده‌اي، تجهيز و بهره ‌برداري از مراكز جامع خدمات سلامت سنگان، جنگل و فتح آباد ‌و خريد دستگاه سونوگرافي و راديولوژي براي بيمارستان رشتخوار از ديگر مطالبه هاي مردم رشتخوار بود كه محقق شد.
وي اظهار داشت: هم اكنون ساخت بيش از 50 واحد آموزشي در رشتخوار در دست اقدام است كه تاكنون 30 واحد آن تكميل و به بهره برداري رسيده است.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: خيرين رشتخوار طي 2 سال گذشته 600 ميليارد ريال در زمينه تعليم و تريبت اين شهرستان كمك كردند.
وي افزود: همزمان با آغاز سال تحصيلي نيز بيش از پنج ميليارد ريال براي مرمت و نوسازي مدارس رشتخوار هزينه شد.
وي با بيان اينكه استخر سرپوشيده رشتخوار هم اكنون در حال ساخت است و تا شهريور 98 به بهره برداري مي رسد، گفت: در 2 سال گذشته 20 ميليارد ريال براي تكميل اين طرح اختصاص يافته است.
وي افزود: براي احداث زمين چمن مصنوعي رشتخوار كه هم اكنون با 50 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجراست تاكنون 800 ميليون ريال هزينه شده و با تخصيص يك ميليارد و 700 ميليون ريال اعتبار جديد اين طرح ورزشي نيز سال آينده به بهره برداري مي رسد.
نماينده مردم رشتخوار و خواف درمجلس شوراي اسلامي ادامه داد: وسايل گرمايشي و گازرساني سالن هاي ورزشي جنگل، باسفر و فتح آباد تامين و تكميل شده و 6 ميليارد ريال نيز براي احداث خانه كشتي رشتخوار در نظر گرفته شده است كه در آينده نزديك عمليات اجرايي اين طرح آغاز خواهد شد.
مركز شهرستان 65 هزار نفري رشتخوار با 2 بخش مركزي و جنگل در 209 كيلومتري جنوب شرقي مشهد واقع است.
7079/7493 / 6053