۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83213624
T T
۰ نفر

مصرف موادمخدر صنعتي خشونت فرد را تشديد مي كند

۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83213624
مصرف موادمخدر صنعتي خشونت فرد را تشديد مي كند

زنجان - ايرنا - رئيس پليس آگاهي استان زنجان گفت: مصرف مواد مخدر صنعتي ازجمله شيشه، خشونت فرد را تشديد مي كند و در نتيجه در زمان تصميم گيري، كنترل خود را از دست داده و حتي دست به جنايت مي زند.

سرهنگ كارآگاه جعفر رحمتي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: متاسفانه مصرف مواد مخدر از سنتي به صنعتي تغيير پيدا كرده است كه آگاه سازي نوجوانان و جوانان از اين آسيب اجتماعي مي تواند در پيشگيري از اعتياد و رفتارهاي خشونت آميز و پرخطر موثر باشد.
وي اظهار داشت: كسي كه موادمخدر صنعتي مصرف مي كند هيچ كنترلي بر تصميم و رفتارهاي خود نداشته و در واقع جنايت را به عنوان يك كار عادي تلقي مي كند.
رحمتي، افزود: والدين بايد نسبت به كنترل فرزندان نوجوان و جوان خود حساسيت بيشتري داشته باشند تا در دام مصرف مواد مخدر به ويژه از نوع صنعتي نيفتند.
رئيس پليس آگاهي استان زنجان گفت: فرد معتاد اگر در تامين هزينه مواد مخدر با مشكل مواجه شود در اين صورت دست به دزدي مي زند و در اين حين ممكن است مرتكب رفتارهاي خشونت آميزي چون جنايت شود.
وي افزود: فردي كه چند روز قبل در شهر خدابنده از توابع استان زنجان دست به قتل سه عضو يك خانواده با چوبدستي زد معتاد به مواد مخدر از نوع شيشه بود كه پس از جنايت، اقدام به سرقت 2 كيسه برنج كرده بود.
رحمتي ادامه داد: پليس آگاهي پس از دستگيري و تحقيق و بازجويي از متهم، پي بردند كه اعتياد به مصرف مواد مخدر سنتي و صنعتي ازجمله هرويين و شيشه دارد و تحت تاثير مواد مخدر اين جنايت را مرتكب شده است.
وي تصريح كرد: از ابتداي امسال تاكنون 25 نفر در سطح اين استان به قتل رسيده اند كه به جز يك نفر، مابقي قاتلان شناسايي و دستگير شده اند و ماموران پليس آگاهي براي به دام انداختن متهم فراري، تلاش مي كنند.
رحمتي يادآور شد: چند هفته قبل نيز 2 فرد جوان به خاطر مشكل اعصاب و روان دست به خودكشي زده بودند كه رگه‌هاي جنايي در اين خودكشي‌ها مشاهده نشد.
6084/6085