۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 83214291
T T
۰ نفر
فرماندار تربت حيدريه به ايجاد زمينه جذب گردشگر تاكيد كرد

تربت حيدريه- ايرنا- فرماندار ويژه تربت حيدريه بر لزوم اتخاذ راهكار درست و اصولي به منظور جذب بيشتر گردشگر در اين شهرستان تاكيد كرد و گفت: متوليان امر بايد با معرفي جاذبه هاي گردشگري زمينه جذب بيشتر گردشگران و مسافران نوروزي را فراهم كنند.

به گزارش ايرنا، علي رستمي روز دوشنبه در نشست انجمن ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تربت حيدريه افزود: استفاده حداكثري از ظرفيت هاي فرهنگي، معرفي آيين ها و سنت هاي قديمي به عنوان ابزاري براي ايجاد شور و نشاط اجتماعي و ايجاد زمينه جذب بيشتر گردشگران و مسافران نوروزي بايد مورد توجه متوليان امر قرار گيرد.
وي بر لزوم احياي سنت و آيين هاي قديمي كه در حال فراموشي هستند تاكيد كرد و اظهار داشت: در صورت تحقق اين مهم، مسافران و گردشگران نوروزي ، تربت حيدريه را مقصد سفرهاي خود انتخاب مي كنند كه اين ظرفيت بزرگي را براي اين شهرستان ايجاد خواهد كرد.
وي گفت: بايد از ظرفيت بخش خصوصي و همچنين مردم روستاها براي معرفي آيين ها و سنت هاي قديمي استفاده كرد و روستاييان نيز مي توانند در تعطيلات نوروزي توانمندي هاي خود را در قالب برگزاري نمايشگاه به مسافران و گردشگران معرفي كنند.
فرماندار ويژه تربت حيدريه با بيان اينكه اين شهرستان از آثار تاريخي بسيار از جمله مجموعه قطب الدين، حمام حاج رئيس، رباط عليا و بازارهاي سنتي برخوردار است افزود: بايد از ظرفيت هاي موجود براي معرفي هر چه بيشتر اين خطه و جذب بيشتر گردشگران و مسافران نوروزي استفاده كرد.
وي همچنين بر لزوم نصب تابلوها و المان ها براي معرفي و راهنماي گردشگران در داخل شهر و مبادي ورودي و خروجي شهرستان و برپايي بازارچه هاي صنايع دستي و سوغات محلي در آستانه تعطيلات نوروزي تاكيد كرد.
تاكنون از مجموع 250 اثر تاريخي و گردشگري شناسايي شده در منطقه تربت حيدريه، 48 بنا و محوطه تاريخي و 2 اثر معنوي و ناملموس در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد داراي 10 روستاي هدف گردشگري و پنج اقامتگاه بومگردي است.
7079/ 6053