۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۵۹
کد خبر: 83214525
T T
۰ نفر
سفیر ایران در برونئی: امیدوارم نماینده شایسته ای برای كشورم باشم

تهران- ایرنا- حمیرا ریگی سفیر ایران در برونئی گفت كه امیدوارم بتوانم به عنوان یك زن مسلمان ایرانی نماینده شایسته ای برای جمهوری اسلامی باشم.

به گزارش دوشنبه شب خبرنگار سیاسی ایرنا، ریگی در مراسم نكوداشت خود به عنوان نخستین بانوی سفیر سیستان و بلوچستانی یادآورشد كه خدا را شاكریم چهلمین بهار انقلاب، پیروزی اندیشه و خرد بر جهل و نادانی و برآمدن خورشید تابناك حق و پاكی بر گستره ایران عزیزمان را برخلاف نقشه شوم دشمنان نظام و اسلام سپری كردیم.
سفیر كشورمان در برونئی افزود: دولت جمهوری اسلامی به ویژه وزارت امور خارجه دولت تدبیر و امید به زیبایی هدیه چهل سالگی انقلاب را با انتصاب یكی از فرزندان دیار پهناور، ولایتمدار و وطن دوست سیستان و بلوچستان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی دادند و مراتب تقدیر و تشكر را از این اعتماد می نمایم.
ریگی ادامه داد: مهمترین هدف برگزاركنندگان این همایش تكریم از این اعتماد دولت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و وزارت امور خارجه بوده است و ان شاالله بتوانیم این اعتماد را ارج نهاده و به عنوان یك زن مسلمان ایرانی نماینده شایسته ای برای جمهوری اسلامی باشیم.
سفیر كشورمان در برونئی افزود: صادقانه بگویم اگر توفیقی در تمام طول خدمت حاصل شده است این منحصر به شخص من نیست، امروز خیلی از بزرگواران و اساتید خودشان آغازگر تحول در استان سیستان و بلوچستان بودند و زمینه‌ساز حضور اقوام و مذاهب اسلامی در سطح ملی هستند.
ریگی گفت: اگر موفقیتی حاصل شده منحصر به شخص من نبوده بلكه حاصل خرد جمعی، حمایت‌های همه جانبه همه اركان نظام جمهوری اسلامی و پشتیبانی بی دریغ مردم بوده است.
سفیر ایران در برونئی یادآور شد: حمایت، پشتیبانی و همراهی شما امروز زمینه اعتماد دولت كریمه نظام جمهوری اسلامی به بنده در سنگر دیگری را فراهم كرد و من لازم می بینم از بركت خون شهدا و نگاه بلند امام راحل به جامعه زنان و همچنین رئیس جمهوری محترم و وزیر امور خارجه تشكر كنم.
وی افزود: دستیار ویژه رئیس جمهوری كه انصافا خیلی از اقوام و مذاهب شاهد زمینه سازی و نقش آفرینی او بودند به زیبایی دین خود را ادا كردند.
ریگی ادامه داد كه از استاد خوبم معصومه ابتكار كه اسوه و الگویی از زن مسلمان ایرانی بودند تشكر می كنم. اگر او نبود امروز ریگی ها هم نبودند. ابتكار در ابتدای انقلاب با حضور و نقش آفرینی خود باعث شد امروز این جرات به دختران سرزمینم داده شود كه بتوانند در عرصه های مختلف نقش آفرینی كنند.
وی به سوابق خود در وزارت كشور اشاره كرد و گفت كه انشاالله بتوانیم به عنوان یك وزارت كشوری، همكار خوبی برای وزارت امور خارجه باشیم و زمینه اعتمادها را فراهم كنیم.
ریگی افزود: افتخار می كنم كه بگویم رهبر معظم انقلاب امروز امید جهان اسلام هست.
سفیر ایران در برونئی یادآورشد: امروز بر خود می بالیم كه نخبگان و فرهیختگان توانمند سیستان و بلوچستان یكی پس از دیگری شكوفا می شوند و جزو مدیران برتر ملی قرار می‌گیرند.
وی ضمن قدردانی از اقدام های مركز گفتمان صلح برای همه گفت كه در آذرماه یازدهمین مجمع اجلاس حقوق بشری سازمان ملل در ژنو برگزار شد و مركز گفتمان صلح مظلومانه در این نشست شركت و یك تنه از ایران اسلامی دفاع كرد.
ریگی ادامه داد: در آن زمان با وجود اتفاقاتی مثل ماجرای قتل جمال خا‌شقچی روزنامه نگار منتقد سعودی یا جلیقه زردها در فرانسه تمام حاضران بر علیه ایران بودند و از نقض حقوق بشر در ایران سخن می گفتند اما محمد رئوف قادری به نمایندگی از مركز صحبت كرد و همه نگاه‌ها را نسبت به ایران تغییر داد.
سفیر ایران در برونئی افزود: هر كدام از ما در جایگاه خودمان می توانیم ایران‌هراسی را كه بر علیه ما به راه افتاده به ایران شناسی و ایران دوستی تبدیل كنیم و فرهنگ و تمدن غنی خود را به جهانیان صادر كنیم.
همچنین در این مراسم علی یونسی مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی به نمایندگی از رئیس جمهوری و دولت از برگزار كنندگان این مجلس قدردانی كرد و گفت: وقتی رئیس جمهوری این مسئولیت را به من واگذار كرد، نخستین جایی كه مراجعه كردم وزارت امور خارجه بود و به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفتم می دانم رئیس جمهوری به همه وزرا دستور داده است. از وی خواهش كردم در هیات دولت ابلاغ كنند كه برای رفع تبعیض های تحقیرآمیز در كشورمان باید شجاعانه توهمات و تخیلات را از بین ببرند و انتصاب های مهمی در همه عرصه ها داشته باشند. همانجا از ظریف قول گرفتم و او قول 5 نفر را دادند و تا حالا به دو نفر از آنها عمل كرده است.
وی افزود: به استناد دستور رئیس جمهوری، افرادی كه معرفی كردم و امیدوارم در مابقی عمر دولت یك یا دو درصد اقدام و قدم های بهتری برداشته شود.
مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت ها اظهار داشت: باید از علی اوسط هاشمی استاندار پیشین سیستان و بلوچستان سپاسگزاری كنم كه شجاعانه عمل كرد و در منطقه خود این سد و تابو را شكست تا دیگران هم جرات كنند عمل كنند.
وی ادامه داد: امیدوارم به زودی خبرهای مهمتری را بشنوید. ما باید این فضا را به رئیس جمهوری و دولت منتقل كنیم تا كار ارزشمند آنها را یادآوری كنم.
یونسی تاكید كرد: ریگی نماینده دولت در یك شهر بود و از این پس نماینده همه مردم ایران، دولت، استان سیستان و بلوچستان و به ویژه نماینده همه بانوان ایران است.
همچنین زهرا اربابي معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه كشور در این مراسم با تسلیت شهادت مرزبانان و اعلام انزجار از عملیات تروریستی محور خاش - زاهدان گفت: در برهه ای از زمان قرار داریم كه نگاه ویژه ای به سرمایه انساني سیستان و بلوچستان شده است.
وی با سپاسگزاری از دولت تدبیر و امید براي ایجاد فضای مناسب برای دیده شدن زنان توانمند و استفاده از آنان برای سطوح مدیریتی، خاطرنشان كرد: اگر هاشمی استاندار پیشین سیستان و بلوچستان این دریچه را براي زنان استان باز نمی كرد، مدیریت 76 زن در این استان مقدور نمی شد.
معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه كشور یادآور شد: اگر جامعه ای كه می خواهد به سوی توسعه حركت كند، تعالی انسان و كاهش نابرابری را در نظر نگیرد به موفقیت دست نخواهد یافت. زنان دیگر نمی توانند عوامل نامرئی در فرایند محسوب شوند. نقش آفرینی و توانمند سازی زنان می تواند در موفقیت دولت های در حال توسعه مفید باشد.
وی خطاب به ریگي گفت: ما تعهد نانوشته با زنان جامعه داریم و امیدوارم همچنان در كشور برونئی بدرخشید.
اربابی در پایان گفت: اگر به زنان ایران فرصت داده شود، می توانند دنیا را تحت تاثیر قرار دهند.
به گزارش ایرنا، مراسم نكوداشت 'حمیرا ریگی، نخستین بانوی سفیر سیستان و بلوچستانی' شامگاه دوشنبه به كوشش انجمن فرهنگی سیستان و بلوچستانی های مقیم تهران با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی و محلی در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.
ریگی دومین زنی است كه پس از «مرضیه افخم»، به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی انتخاب شده است.
این برنامه با حضور معصومه ابتكار، شهربانو امانی، مهناز افشار، ولی الله شجاع پوریان، عباس عراقچی، علی اوسط هاشمی، ایرج افشار و سید محمود حسینی و... برگزار شد.
شبد**2021**1953**3202
۰ نفر