۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۶
کد خبر: 83215291
T T
۰ نفر

تمام جاده های خراسان شمالی لغزنده است

۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۶
کد خبر: 83215291
تمام جاده های خراسان شمالی لغزنده است

بجنورد- ایرنا- مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: به علت كولاك و بارش برف، اكنون سطح تمام جاده های استان لغزنده است.

علی اصغر بدیعی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف از ساعاتی پیش در محورهای استان گزارش شده است و از این رو سطح جاده ها لغزنده است از این رو از رانندگان انتظار می رود با احتیاط برانند.
وی افزود: از مردم انتظار می رود از سفرهای غیرضرور اجتناب كنند و در صورت سفر، از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل كرده و تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.
وی خاطرنشان كرد: اكنون تردد در جاده های استان بدون مشكل خاصل برقرار است اما از رانندگان انتظار می رود مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت كنند.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در طرح زمستانه امسال 330 نفر از راهداران و 22 گروه راهداری در جاده ها و گردنه ها برای خدمات رسانی به مسافران آمادگی دارند.
بخشدار جرگلان هم گفت: بارندگی در محورهای این بخش گزاش شده و راه ها باز است .
پولاد نجاهی افزود: در جرگلان بارش برف بسیار كم تر از باران بود و در عین حال بارندگی ها مستمر بوده و تداوم دارد.
بخشدار بخش مركزی راز هم از باز بودن محورهای بخش مركزی خبر داد.
وجید آیتی افزود: با وجود بارش برف و باران امروز راه های این بخش باز است و تردد در آن ها جریان دارد.
21 گردنه استان به طول 671 كیلومتر زیر پوشش خدمات راهداری است و 265 دستگاه ناوگان راهداری در طرح زمستانه به كار گرفته شده است.
بر اساس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی با فعالیت سامانه جدید بارشی، از امروز سبب افزایش ابر، وزش باد، پاره ای نقاط باد بسیار شدید و در برخی مناطق بارش برف و مه و در ارتفاعات و نقاط كوهستانی كولاك برف می شود.
این سامانه بارشی به تناوب تا اواسط روز چهارشنبه در استان فعالیت خواهد داشت از این رو در گردنه ها و نقاط كوهستانی لغزندگی جاده و كاهش دید قابل انتظار است و از لحاظ دمایی نیز كاهش ۶ تا ۹ درجه ای دمای هوا تا صبح پنجشنبه پیش بینی شده است.
7185/ 6042