۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۱۰
کد خبر: 83215797
T T
۰ نفر
خروج آمریكا ازبرجام برروابط آفریقای جنوبی وایران تأثیر ندارد

اصفهان- ایرنا- سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: خروج آمریكا از برجام از همكاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی آفریقای جنوبی با ایران كم نخواهد كرد.

به گزارش ایرنا، ویكا مازوی كومولو روز سه شنبه در دیدار با عباس رضایی استاندار اصفهان با بیان اینكه بر روی بنگاه های اقتصادی كوچك و متوسط تمركز داریم، افزود: باید این بنگاه ها را به ایران وارد كنیم تا تبادلات اقتصادی و تجاری بین دو كشور و بویژه استان اصفهان افزایش یابد.
وی اظهار كرد: توسعه گردشگری یكی از زمینه های مؤثر برای رشد اقتصادی است كه تلاش می كنیم با اعزام چند خبرنگار برای تهیه اخبار از ظرفیت های این كشور و همچنین تور رسانه ایرانی به آفریقای جنوبی فرصت های اقتصادی و گردشگری را بررسی و با بهره گیری حداكثری از این فرصت ها اقدام كنیم.
كومولو با تأكید بر لزوم ایجاد پرواز مستقیم بین دو كشور، تصریح كرد: محدودیت های بین المللی و اقتصادی در این زمینه وجود دارد اما به دنبال ارائه راهكار برای حل این مشكلات هستیم.
وی بر تبادل اطلاعات و فعالیت ها در خصوص موزه ها و میراث فرهنگی تأكید كرد و افزود: در راستای بازسازی و نامگذاری موزه های آفریقای جنوبی كه از گذشته باقی مانده است از فعالیت های ایران الهام خواهیم گرفت.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به تغییر ساختار آموزشی این كشور، افزود: در نظر داریم همكارهای بیشتر و تنگاتنگی را در زمینه های علم و فناوری با موسسات علمی ایران و بویژه اصفهان داشته باشیم.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار توسعه روابط تجاری، اقتصادی و علمی بین اصفهان و آفریقای جنوبی را خواستار شد و گفت: بیان ظرفیت ها، منشاء تبادلات و همكاری های علمی و فناوری در ابعاد مختلف در كشور آفریقای جنوبی و ایران می شود.
عباس رضایی افزود: لازمه تبادل بین دو كشور، ایجاد تسهیل روادید بین طرفین به منظور رفت و آمد بهتر ایرانیان و مردم آفریقای جنوبی می شود.
وی با بیان اینكه اصفهان را صرفاً از منظر زیبایی نصف جهان می خوانیم، افزود: امیدوارم مردم آفریقای جنوبی پس از این دیدار از آثار و واقعیات تاریخی اصفهان بازدید بیشتری داشته باشند.
رضایی ادامه داد: اصفهان می تواند منشاء و منبع تحولات بیشتر دوستی میان دو كشور ایران و آفریقای جنوبی در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری باشد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینكه بیشترین صنایع مادر كشور در اصفهان مستقر هستند، تصریح كرد: ورود صنایع بزرگ آفریقای جنوبی به ایران، منشاء دوستی و مؤدت در جهت تبادل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می شود.
رضایی با اشاره به تبادلات تجاری ایران و آفریقای جنوبی، ابراز امیدواری كرد: این دیدارها منجر به افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی هر دو كشور شود.
9913//6026/
۰ نفر