۱ اسفند ۱۳۹۷، ۳:۵۵
کد خبر: 83215896
T T
۰ نفر
فرمانده نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی استعفا كرد

تهران - ایرنا - شكست عملیات خان یونس در نوامبر (آبان ماه گذشته) موجب شد كه در یك اقدام بی سابقه، فرمانده نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی از مقام خود كناره گیری كند.

شبكه تلویزیونی المنار لبنان سه شنبه شبب گزارش داد، «یرت متكال» فرمانده نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی از مقام خود استعفا كرد، اقدامی كه برای نخستین بار در این یگان صورت گرفت.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد كه این استعفا، با شكست یگان های تحت رهبری متكال در عملیات نوامبر گذشته (آبان/ آذرماه) برای نفوذ به سیستم داخلی نیروهای مقاومت در شرق خان یونس ارتباط دارد.
در عملیات خان یونس، فرمانده گروه عمل كننده ارتش رژیم صهیونیستی كشته و جانشین وی نیز زخمی شد و نیروهای مقاومت فلسطین نیز موفق شدند، عملیات صهیونیست ها را با شكست مواجه كنند.
«عبدالباسط عبدالهادی» یكی از فرماندهان كمیته های مقاومت فلسطین درباره اسعفای متكال به المنار گفت: دشمن صهیونیستی پس از عملیات خان یونس ضربه سنگینی خورد، اما آثار و پیامدهای این شكست، اكنون مشخص می شود.
عبدالهادی اضافه كرد: استعفای لیبرمن وزیر جنگ پیشین تل آویو در گذشته و كناره گیری این فرمانده، بیانگر آن است كه عملیات خان یونس و حوادث جاری در نوار غزه (راهپیمایی بزرگ بازگشت) پیامدها و آثار زیادی دربر داشته است.
این عضو كمیته مقاومت فلسطین افزود: استعفای متكال، شكست بزرگی برای دشمن صهیونیستی و پیروزی مستمر برای گروه های مقاومت است.
المنار در ادامه گزارش داد: موفقیت گروه های مقاومت فلسطینی در جلوگیری از نفوذ مهمترین اعضای نیروهای ویژه ارتش تل آویو، موجب حمله صهیونیست ها به نوار غزه شد، اما پس از آن این گروه های مقاومت بودند كه دست به معادله جدیدی در عرصه میدانی زدند و در ماه دسامبر (آذر/ دی) گذشته از موشك «كورنت» استفاده كردند و با آن اتوبوس حامل نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفت.
گروهی از كماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی 20 آبان ماه گذشته به منطقه ای در شرق خان یونس حمله كرده و یكی از فرماندهان ارشد گردان های شهید عزالدین القسام را به شهادت رساندند.
درپی این یورش صهیونیست ها، نیروهای مقاومت اسلامی نیز سرزمین های اشغالی را موشك باران كرد تا گستردگی و افزایش برد موشكی و توانمندی خود را به رخ بكشند.
درپی قدرت نمایی موشكی گروه های مقاومت در نوار غزه و تسلیم ارتش تل آویو برای پذیرش آتش بس، دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی به هم ریخت و كابینه نتانیاهو منحل شد.
شبس**9363**1613