۱ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۴۱
کد خبر: 83215992
T T
۰ نفر
واحدهاي توليدي بر اساس نياز بازار كالا راه اندازي شود

مهاباد - ايرنا - فرماندار مياندوآب گفت: صدور مجوز براي راه اندازي واحدهاي توليدي بايد متناسب با نياز بازار كالا و تقاضاي موجود مورد توجه سرمايه گذاران قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، مهدي قهرماني عصر روز سه شنبه در نشست بررسي مسايل و مشكلات واحدهاي صنعتي و توليدي شهرك صنعتي مياندوآب اظهار داشت: با بي توجهي به اين امر، واحدهاي مشابه در صنعت افزايش يافته و به تبع آن توليد مشابه اين واحدها در بازار اشباع شده و در نتيجه با نبود تقاضا اين واحدها رفته رفته با مشكل مواجه مي شوند.
وي با بيان اينكه دستگاه هاي اجرايي بايد هنگام صدور مجوز، صاحب سرمايه را از نظر اشباع ظرفيت در خصوص تقاضاي وي آگاه سازند، افزود: در گذشته به اين نكته توجه نشده و با وجود سرمايه گذاري ها، اكنون بيشتر اين واحدها به تعطيلي كشيده شده است.
وي به برخي مشكلات شهرك صنعتي اين شهرستان از جمله مساله فاضلاب آن اشاره كرد و ادامه داد: هيچ توجيهي ندارد كه مشكل فاضلاب اين شهرك پس از سال ها حل نشود در حالي كه از چند سال قبل بيشتر اقدامات مربوط به ان انجام و وعده اتمام آن نيز داده شده بود ولي در عمل مشاهده مي شود كه اقدامي در اين زمينه انجام نشده است.
فرماندار مياندوآب در خصوص مشكل بيمه و ماليات واحدهاي توليدي اين شهرستان نيز گفت: اين موضوع هم تخصصي است و بايد مسوولان تامين اجتماعي و اداره امور مالياتي با برگزاري جلسه اي مشترك در اين باره به راهكاري مناسب دست پيدا كنند.
قهرماني اظهار داشت: با توجه به سرمايه گذاري هاي زيادي كه در واحدهاي توليدي انجام مي شود، راكد شدن واحدهاي صنعتي قابل قبول نيست و بايد در اين رابطه آسيب شناسي لازم توسط كارشناسان صورت گيرد.
وي با بيان اينكه بازديد از واحدهاي توليدي براي بررسي مشكلات آنها بر اساس هماهنگي مديران اين واحدها در شهرك صنعتي اين شهرستان انجام مي گيرد، افزود: تا حد توان مشكلات را پيگيري و اقدامات لازم را براي حل مشكلات آنها و فعال شدن واحدهاي راكد انجام خواهيم داد.
وي اضافه كرد: هم اكنون 41 واحد توليدي در اين شهرك صنعتي غيرفعال است كه اين امر بازده نداشتن ميلياردها تومان سرمايه گذاري را نشان مي دهد.
مدير شهرك صنعتي مياندوآب نيز در اين نشست گفت: اين شهرك از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبري به آذربايجان غربي به همراه شهرك صنعتي ۱۰ شهر استان تاسيس شده و تاكنون ۱۶۰ قرارداد سرمايه گذاري در آن منعقد شده است.
سعيد مهاجر با بيان اينكه ۶۹ واحد توليدي در اين شهرك صنعتي هم اكنون فعال و ۲۶ واحد در حال ساخت است، افزود: در زمان حاضر ۴۱ واحد پس از بهره برداري غير فعال شده است كه امسال از اين تعداد ۹ واحد از طريق فروش، اجاره، انتقال به غير يا توسط مالك واحد به چرخه فعاليت برگشته است.
وي اظهار داشت: علاوه بر ۴۱ واحد غيرفعال، ۱۳ واحد ديگر شامل كارخانه هاي توليد آسفالت و توليد جعبه براي محصولات كشاورزي كه فعاليت فصلي دارند تعطيل بوده و ۶ واحد نيز در مرحله ساخت و ساز غير فعال شده است.
وي احداث ساختمان اداري شهرك با مشاركت واحد هاي توليدي، اجراي عمليات زيرسازي از جمله جدول گذاري، زيرسازي و آسفالت معابر، تامين آب پايدار، شبكه روشنايي به ظرفيت ۱۳ مگاوات، راه اندازي شبكه داخلي مخابرات، جمع آوري فاضلاب شهرك، ايجاد و توسعه فضاي سبز، ايجاد مجتمع كارگاهي، احداث ساختمان آتش نشاني را از جمله اقدامات انجام گرفته از بدو تاسيس شهرك تاكنون عنوان كرد‌.
به گزارش ايرنا، در اين نشست مديران واحدهاي توليدي و صنعتي شهرك صنعتي شهيد باكري مياندوآب به بيان مشكلات واحد هاي خود در زمينه بيمه، ماليات و احداث شبكه فاضلاب، ايمن سازي راه شهرك منشعب از محور مياندوآب - شاهين دژ، تعبيه آمبولانس 115 و تامين مواد اوليه براي واحدهاي قند ريزي پرداختند.
شهرك صنعتي مياندوآب كه در سال 1372 احداث شده است داراي ۱۲۱ هكتار مساحت بوده و در مسير جاده مياندوآب به شاهين دژ واقع شده است.
9871/6185/2093