۱ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۱۴
کد خبر: 83217020
T T
۰ نفر

مادران شهداي مدافع حرم در خرمشهر تجليل شدند

۱ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۱۴
کد خبر: 83217020
مادران شهداي مدافع حرم در خرمشهر تجليل شدند

آبادان - ايرنا - با حضور مدير كانون هاي فرهنگي هنري مساجد منطقه آزاد اروند از مادران و همسران 2 شهيد مدافع حرم كه از اعضاي فعال كانون هاي مساجد خرمشهر بودند تجليل شد.

به گزارش ايرنا مديران فرهنگ و ارشاد سازمان منطقه آزاد اروند چهارشنبه در محل كار فاطمه ساجدي اصل همسر شهيد مدافع حرم 'علي منيعات' حضور يافتند و با اهداي لوح تقدير و يك جلد كلام الله مجيد از مقام والاي همسر اين شهيد مدافع حرم كه در تاريخ 20 اسفند ماه سال 1393 در درگيري با تروريست ‌هاي تكفيري داعش به اسطوره ‌اي بي‌ بديل تبديل و به شهادت رسيد تكريم به عمل آوردند.
در همين راستا، مدير كانون هاي فرهنگي هنري مساجد منطقه آزاد اروند با حضور در خانه شهيد 'محمدرضا عسكري فرد' يار جدا ناشدني مسجد جامع خرمشهر نسبت به مادر و همسر اين شهيد مدافع حرم اداي احترام كردند.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خرمشهر در اين ديدار نقش شهداي مدافع حرم در حفظ كشور موثر دانست و گفت: امنيت امروز جامعه مرهون جانفشاني شهداي مدافع حرم بوده كه با ايثار جان خود مردم ايران آسوده سر بر بالين مي گذارند.
رضا مرداني با بيان اينكه مادران و همسران شهدا پاي انقلاب ايستاده اند گفت: اين بزرگواران با شجاعت ،شهامت و استقامت جواناني پرورش داده اند كه امروز موجب افتخار جامعه هستند و اين مرز و بوم به آنها مي بالد.
شهيد « علي منيعات » از مجاهدان جوان و بسيجي خرمشهر بود كه با شهادتش در درگيري با تروريست ‌هاي داعش و بانثار خون خود در دفاع از حريم آل‌ الله بار ديگر ياد و خاطره شهداي خوزستان در آزادسازي خرمشهر را زنده كرد.
شهيد مدافع حرم محمدرضا عسكري فرد متولد 24آبان ماه سال 1353 در خانواده‌اي مذهبي و اصيل خرمشهري ديده به جهان گشود،عسكري فرد در سال 74 و پس از سال‌ها فعاليت در بسيج به سپاه پاسداران پيوست و لباس پاسداري بر تن كرد محمدرضا عسكري فرد همواره با قرآن و مسجد جامع خرمشهر مانوس بود.
وي پس از سال‌ها تلاش و كوشش در راه سبك‌بالي براي دفاع از حريم حضرت زينب (س) به خيل عظيم مدافعان حرم پيوست سرانجام در سحرگاه دوازدهمين روز از ماه محرم سال 94 در سوريه به شهادت رسيد.
7100/6068