۱ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۱۸
کد خبر: 83217074
T T
۰ نفر
استاندارد با توليدكنندگان صادرات محور همكاري مي كند

همدان- ايرنا- معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ملي استاندارد گفت: واحدهاي توليدي براي صادرات محصولاتشان هيچ نگراني نداشته باشند و اين نهاد نهايت همكاري را با توليدكنندگان كشور مي كند.

به گزارش ايرنا، نيره پيروزبخت عصر چهارشنبه در بازديد از صنايع غذايي سحر همدان اظهار داشت: براي صادرات محصول مقررات جديدي مطرح شده و مصوبه آن نيز از شوراي عالي استاندارد كشور دريافت شده است.
وي به واحدهاي توليدي اطمينان خاطر داد براي صادرات محصولاتشان هيچ مانعي وجود ندارد و توليدكنندگان با يكي از روش هاي تعريف شده مي توانند محصولاتشان را به كشورهاي ديگر صادر كنند، مشروط به اينكه طرف مقابل از مصرف آن محصول راضي باشد.
پيروزبخت خاطرنشان كرد: چنانچه استانداردي براي محصولات توليدي تدوين نشده باشد، از استاندارد هاي كشور مقابل و يا استاندارد مورد قبول آنها استفاده شده و كالا صادر مي شود.
رييس سازمان ملي استاندارد افزود: اگر استانداردي در كشورهاي ديگر نيز وجود نداشته نباشد صادرات براساس مشخصات فني مورد توافق دو طرف صورت مي گيرد.
پيروزبخت با اشاره به اينكه هزينه فرآيند استاندارد سازي محصولات توليدي در كشورهاي ديگر بسيار زياد است، خاطرنشان كرد: اين كار در داخل كشور با استفاده از بودجه دولتي انجام مي شود.
وي يادآوري كرد: اين كار در راستاي حمايت از توليدكنندگان و رونق توليد داخلي انجام مي شود و واحدهاي توليدي هيچ مشكل و مانعي در اين زمينه ندارند.
پيروزبخت اضافه كرد: كنترل و بازرسي بازار و شبكه توزيع نيز با اعتبارهاي دولتي صورت مي گيرد تا آسيبي به حقوق مصرف كنندگان نرسد.
رييس سازمان ملي استاندارد از واحدهاي توليدي خواست: اگر ايده و پيشنهادي براي تدوين و بازنگري استانداردهاي موجود دارند اعلام كنند تا از اين نظرات براي بهبود اوضاع توليد و صادرات كشور استفاده شود.
وي به واحدهاي توليدي و صنايع پيشنهاد داد: از آزمايشگاه هايي كه سرمايه گذاري هاي سنگين در بخش سخت افزاري و نرم افزاري راه اندازي كرده اند، به طور بهينه استفاده كنند و به عنوان آزمايشگاه همكار استاندارد به هم صنفان خود خدمات ارائه كنند.
پيروزبخت گفت: اين روش صرفه اقتصادي دارد و به تمام واحدهاي توليدي توصيه مي شود به سمت بهره وري بيشتر از منابع انساني و فناوري صنايع خود باشند.
صنايع غذايي سحر از واحدهاي مشمول استاندارد اجباري استان همدان است كه تاكنون هيچ گونه نبود انطباق با موازين استاندارد در پرونده اش درج نشده است.
اين واحد توليدي 27 سال پيش فعاليت خود را در زمينه توليد و فراوري انواع كمپوت و كنسرو، انواع سس، رب، ترشي، شوري و مربا آغاز كرده و 900 نفر در اين كارخانه مشغول به كار هستند.
7527**2090
۰ نفر