۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰
کد خبر: 83217403
T T
۰ نفر

وزیر جهاد كشاورزی:

تولید آبزیان در كشور 40 برابر شد

۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰
کد خبر: 83217403
تولید آبزیان در كشور 40 برابر شد

خرم آباد - ایرنا - وزیر جهاد كشاورزی گفت: صید و تولید انواع آبزیان در كشور نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب 40 برابر شده است.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در پلدختر لرستان افزود: ابتدای انقلاب تولید شیلات كشور شامل صید و پرورش در شمال و جنوب ایران معادل 30 هزار تن بود در حالی كه امروز تولید استان لرستان به تنهایی 28 هزار تن است.
وی با اشاره به اجرای طرح های موفق در این زمینه با همكاری مردم اظهار داشت: اكنون تولید حوزه شیلات و آبزیان ایران به یك میلیون و 230 هزار تن رسیده است.
وزیر جهاد كشاورزی با تاكید به یادآوری خدمات نظام در چهار دهه انقلاب بیان كرد: كشورایران ظرفیت های انسانی و منابع طبیعی بسیاری دارد كه از آن غافل هستیم.
حجتی ادامه داد: لرستان نیز دارای توانمندی هایی بسیاری از جمله اراضی شیبدار، طبیعت سازگار و بارش های جوی مناسب می باشد كه زمینه را برای اقدام و تولید بیشتر فراهم كرده است.
وی ادامه داد: باید با تكیه براین توانایی ها و درعین حال حفظ خاك، آب و محیط زیست، ثروت ملی و درآمد خانوارها را افزایش داد.
وزیر جهاد كشاورزی با تقدیر از اقدامات انجام شده درلرستان و تلاش كشاورزان و كارآفرینان یادآور شد: با وجود ضعف و نارسایی ها باید با اعتماد به نفس وهدف خدمت به ملت و كشور برای رشد و شكوفایی و افزایش ثروت ملی تلاش كنیم.
حجتی با اشاره به تحریم های دولت آمریكا علیه جمهوری اسلامی گفت: سال های اول دولت دكتر روحانی 5 تا 7 میلیون تن گندم وارد می شد كه نیاز به گندم امروز برطرف شده است.
به گزارش ایرنا، با بهره برداری طرح پرورش ماهیان خاویاری با 32 استخر به ظرفیت هر استخر 84 متر مكعب سالانه 80 تن تولید این محصول است و تاكنون برای اجرای این طرح 100 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.
7272/7269/6060
۰ نفر