۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83218437
T T
۰ نفر

ظرفيت كشور در حوزه نيروي انساني تحول آفرين است

۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83218437
ظرفيت كشور در حوزه نيروي انساني تحول آفرين است

كرمان – ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان گفت : ايران اسلامي در بخش هاي مختلف داراي ظرفيت هاي فراواني است و يكي از اين قابليت ها كه لازم و زمينه ساز تحول است، نيروي انساني موجود در كشور است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام حسن عليدادي سليماني در آئين اين هفته نماز جمعه كرمان ضمن دعوت همگان به رعايت تقواي الهي افزود: اين كشور داراي جمعيت قابل توجهي است كه بخش زيادي از آن را افرادي تشكيل مي دهند كه فعال، پرتلاش و فداكار هستند و مي توانند كشور را حفظ كنند.
وي ادامه داد: بخش زيادي از نيروهاي انساني اين كشور را افراد تحصيلكرده دانشگاهي تشكيل مي دهند كه بسيار ارزشمند است.
امام جمعه كرمان تاكيد كرد: وجود انبوه جوانان انقلابي، فداكار و از جان گذشته در كشور كه در تمام عرصه ها آماده و مهيا هستند و اگر كوچكترين احساسي كنند كه به حضور آنها نياز است، پا به عرصه ميدان مي گذارند.
حجت الاسلام عليدادي سليماني در ادامه بيانيه رهبر معظم انقلاب اسلامي در گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبري قبل از صدور دستورات هفت گانه و تكليف متصل شدن انقلاب به تمدن اسلامي را بيان فرمايند در مقدمه آن نكاتي را مطرح كرده اند كه يكي از آنها اميد داشتن به آينده و نترسيدن از دشمن است.
وي تصريح كرد: علاوه بر ظرفيت بزرگ نيروي انساني، منابع عظيم معدني و ذخاير زير زميني در كشور از ديگر ظرفيت هاي كشور به شمار مي رود كه بايد به آنها توجه داشت.
امام جمعه كرمان با تاكيد بر اين مطلب كه اين كشور از نظر جغرافيايي و سياسي وضعيت قابل توجهي را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: يكي از موقعيت هاي ممتاز كشور، سواحل طولاني آن است و به نحوي كه يك چهارم استان هاي كشور ساحل نشين هستند و اين در حالي است كه در دنياي امروز دريا و ساحل نقش اساسي براي تحول درجامعه دارد.
خطيب جمعه كرمان تاكيد كرد: گلوگاه هاي حمل و نقل جهاني در جغرافياي كشور ما وجود دارد و بخش زيادي از كالاهاي تجاري از جمله انرژي بايد از اين گلوگاه ها عبور كنند.
حجت الاسلام عليدادي سليماني تاكيد كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي به موضوع علم و پژوهش نيز تاكيد فراواني داشته اند و براي توجه به اين حوزه بايد بايد به مواردي از جمله ظرفيت علمي ايران در سايه اسلام در تاريخ توجه كرد و ايران در تاريخ خود در كنار كشورهاي بزرگ در حوزه علمي و تمدني بوده است.
وي اظهارداشت: يك ركود و افولي در يكي دو قرن اخير كشور در راه رسيدن به قله هاي بلند و رفيع علمي كه زيرساخت ها و تاريخ آن در كشور وجود داشته نيز بوده كه آن نيز بايد مورد بررسي قرار گيرد.
حجت الاسلام عليدادي سليماني با اشاره به اينكه علم وسيله عزت و قدرت و دانايي و توانايي يك ملت است، تاكيد كرد: بايد توجه كرد كه در چهار دهه بعد از انقلاب از نظر علم و پژوهش در كدامين نقطه قرار داريم.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان در ادامه شهادت شهيدان باكري و خرازي را نيز گرامي داشت و گفت: اين دو فرمانده مردانه جنگيدند و عاشقانه شربت شهادت نوشيدند.
حجت الاسلام عليدادي سليماني روز بزرگداشت خواجه نصير الدين طوسي از علماي بزرگ عالم تشيع را ارج نهاد و گفت: روز مهندس را نيز گرامي مي داريم زيرا مهندسين در دفاع مقدس و در مهندسي جنگ و نيز در در عمران و آباداني كشور نقش ممتاز و كم نظيري را داشته و دارند.
وي ولادت حضرت زهرا( س) نيز تبريك گفت و افزود: ايشان براي پدر مهربان و ارزشمند خود بهترين فرزند، براي همسرشان بهترين و فداكارترين همسر و كامل ترين مادر براي فرزندان خود به ويژه حسنين بودند.
امام جمعه كرمان اظهارداشت: در وصف فضائل حضرت زهرا (س) همين بس كه در وصف اين خانواده آيات بسياري نازل شده است.
وي نامگذاري سالروز تولدحضرت زهرا (س) به عنوان روز زن را نيز گرامي داشت و گفت: در جامعه اسلامي ما مردان و زنان تحت تاثير شخصيت مادر هستند زيرا مادر ستون فقرات تربيت در كانون گرم خانواده است.
7440/ 5054