تذكرهای غیراصولی بازرسان كارآیی مدیران را كاهش می دهد

یاسوج- ایرنا- استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: دادن تذكرهای غیراصولی یا فراخوان مداوم مدیران اجرایی از سوی بازرسان سبب كاهش كارآیی، خلاقیت، چالاكی و ابتكار عمل مسئولان می شود.

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز شنبه در آیین تكریم و معارفه مدیران كل پیشین و جدید بازرسی كهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: باید فضایی ایجاد كرد كه دست مدیران اجرایی متعهد و دلسوز این استان برای خدمتگزاری بیشتر باز باشد و در مقابل با مسئولان متخلف برخورد قانونی شود.
وی افزود: هر چه قدر كه یك نظام اداری سالم تر باشد میزان پویایی و اثرگذاری آن افزایش می یابد و در صورت حاكم شدن فساد ارزش های انسانی و اجتماعی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: بازرسان این استان باید با مدیران اجرایی هم افزایی لازم را داشته و نظارت آنان نیز مستمر، پیشگیرانه و غیرجانبدارانه باشد.
احمدی عنوان كرد: پایش و پالایش قوانین نظارتی سبب نظارت بهتر بر عملكرد مدیران اجرایی و اجرای مناسب تر قانون می شود.
وی ابراز داشت: پرهیز از هرگونه ملاحظه كاری از سوی بازرسان كهگیلویه و بویراحمد ضروری است و هیچ كدام از مدیران اجرایی استان نیز نباید در برابر قانون دارای امتیازاتی نسبت به دیگر افراد باشند.
رئیس كل دادگستری كهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اهمیت نظارت و نقش چشمگیر سازمان بازرسی در ارتقای سلامت نظام اداری، گفت: چنانچه مدیران اجرایی خدمتگزار این استان به طور سهوی خطا یا اشتباهی مرتكب شوند نباید بازرسان استان آن را برجسته كنند.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی اظهار داشت: باید این دسته از مدیران اجرایی كهگیلویه و بویراحمد از سوی بازرسان استان راهنمایی شده و مشاوره های لازم به آنان داده شود.
وی افزود: در مقابل باید با مدیران اجرایی كهگیلویه و بویراحمد كه به طور عمدی مرتكب خطا، اشتباه یا تخلف می شوند برخورد جدی كرد.
رئیس كل دادگستری كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: در صورت رعایت نشدن این 2 امر مهم مدیران اجرایی شایسته استان بی انگیزه شده و مسئولان نالایق نیز جسورتر می شوند.
حجت الاسلام مزارعی عنوان كرد: گزارش های بازرسان كهگیلویه و بویراحمد باید در نهایت دقت، بی طرفی و به دور از هرگونه غرض ورزی یا طایفه گرایی تهیه شود.
وی ابراز داشت: تلاش بازرسان و سازمان بازرسی كهگیلویه و بویراحمد اصلاح هر چه بهتر امور اداری در این استان باشد.
حجت الاسلام مزارعی گفت: مدیریت یك امانت الهی بوده و چنانچه مدیران اجرایی كهگیلویه و بویراحمد در رسیدگی به امور مردم و كاهش مشكلات آنان ذره ای كوتاهی كنند نوعی خیانت است.
وی اظهار داشت: مردم كهگیلویه و بویراحمد شایسته دریافت خدمات بهتر و بیشتر هستند و باید گام های بلندتری نیز برای پیشرفت همه جانبه این استان برداشته شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نظارت بر عملكرد مدیران اجرایی و نهادهای دولتی تضمین كننده سلامت و امنیت جامعه است و باید با حساسیت و ظرافت انجام شود.
حجت الاسلام صفدر پناهی اظهار داشت: چنانچه بازرسان برای ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با انواع خطا، فساد و تخلف در دستگاه های اجرایی ورود پیدا نكنند جامعه به لحاظ سلامت و امنیت دچار مشكلات متعدد می شود.
وی افزود: كهگیلویه و بویراحمد دارای مدیران اجرایی پاكدست، تلاشگر و خدمتگزار فراوانی است اما از سوی دیگر نیز در برخی دستگاه های اجرایی این استان فساد، تبعیض، رانت خواری و طایفه گرایی رواج دارد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: بازرسان این استان نباید به هیچ وجه تحت تأثیر قبیله گرایی و مسائل حزبی و جناحی قرار گرفته یا اهل پذیرش توصیه و سفارش باشند.
حجت الاسلام پناهی عنوان كرد: بازرسی ها در كهگیلویه و بویراحمد باید شجاعانه، انقلابی و جهادی باشد زیرا در این صورت بهتر می توان با فساد اداری در استان مقابله كرد.
مدیركل جدید بازرسی كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بخش عمده بروز انواع خطا، تخلف و فساد اداری ناشی از اطلاع ناكافی مدیران اجرایی نسبت به قوانین، مقررات، آیین نامه ها و بخشنامه هاست.
غلامحسین كرمی اظهار داشت: سازمان بازرسی كهگیلویه و بویراحمد آماده برگزاری دوره ها و كلاس های آموزشی برای مدیران اجرایی استان در راستای كاهش این مشكل اساسی است.
وی افزود: دلیل دیگر بروز خطاها، تخلف ها و فسادهای اداری اعتماد بی جا و تفویض اختیار بی مورد به معاونان یا مشاوران از سوی مدیران اجرایی است.
مدیركل جدید بازرسی كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: بازرسان این استان هرگز دنبال تشكیل پرونده قضایی برای مدیران اجرایی استان نیستند.
كرمی عنوان كرد: برای برخورد با حیف و میل بیت المال در كهگیلویه و بویراحمد هیچگونه كوتاهی از سوی سازمان بازرسی استان انجام نخواهد شد و بهانه ای نیز از عاملان آن پذیرفته نمی شود.
وی ابراز داشت: پذیرش توصیه یا سفارش و پرداختن به مسائل قومی، قبیله ای و طایفه ای در سازمان بازرسی كهگیلویه و بویراحمد جایی ندارد.
در این آیین غلامحسین كرمی به عنوان مدیركل بازرسی كهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات سید مهدی تقوی تجلیل شد.
7535/1662