۶ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۳۱
کد خبر: 83221529
T T
۰ نفر
نقده به عنوان آزمونه دفترچه هاي الكترونيك بيمه سلامت انتخاب شد

اروميه - ايرنا - مديركل بيمه سلامت آذربايجان غربي گفت: شهرستان نقده به عنوان آزمونه (پايلوت) دفترچه هاي الكترونيك بيمه سلامت انتخاب شد تا توسعه خدمات الكترونيك و حذف دفترچه هاي كاغذي از اين شهرستان آغاز شود.

نادر نانبخش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در حال حاضر پزشكان 48 موسسه تشخيصي درماني خصوصي نقده با تعريف نام كاربري ويژه و رمز عبور وارد سامانه الكترونيكي تجويز دارو مي شوند و تجويزهاي خود را براي بيمه شدگان اين سازمان به راحتي انجام مي دهند.
وي ادامه داد: در اين سامانه به محض ورود شماره ملي بيمه شده سامانه مشخصه فرد بيمه شده را نمايش مي دهد و اعتبار دفترچه ارائه شده نيز اعلام مي شود كه پزشك مي تواند اقدام به تجويز نسخه كند.
وي با اشاره به اينكه نسخه در اين روش به صورت الكترونيكي صادر مي شود، بيان كرد: اگر دفترچه فرد مراجعه كننده داراي اعتبار باشد حق ويزيت بيمه اي و درصورت نداشتن اعتبار دفترچه، حق ويزيت آزاد از فرد دريافت مي شود.
وي با اشاره به اينكه اين طرح در حال حاضر در موسسه هاي خصوصي طرف قرارداد اجرا مي شود، اعلام كرد: در اين طرح فرآيند رسيدگي به نسخه ها به طور همزمان توسط سامانه صورت مي گيرد و اين عمل فرآيند پرداختي به موسسه ها را كوتاه تر مي كند.
مديركل بيمه سلامت آذربايجان غربي گفت: طرح الكترونيكي كردن دفترچه ها با هدف كاهش هزينه ها، حذف كاغذ، بهره وري بيشتر و خدمات رساني بهتر اجرايي مي شود.
نانبخش ادامه داد: با حذف دفترچه، اطلاعات بيمار در سامانه به ثبت رسيده و با ارائه كد ملي از سوي بيمار، دسترسي به آن انجام مي شود.
وي بيان كرد: در طرح حذف دفترچه ها راحتي شهروندان را مدنظر داريم و اين برنامه با همكاري موسسات تشخيصي درماني طرف قرارداد مي‌تواند ثمرات بسياري بر سيستم بهداشت و درمان داشته باشد.
مديركل بيمه سلامت آذربايجان غربي گفت: الكترونيكي شدن خدمات هزينه ها را پايين آورده و دريافت خدمات را آسان تر خواهد كرد.
به گزارش ايرنا بيمه سلامت از دستاوردهاي اميدبخش دولت تدبير و اميد بوده كه از سال 1393 اجرا شده و در كنار صندوق هاي بيمه تامين اجتماعي و نيروهاي مسلح حرفي براي گفتن دارد و با اجراي آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نيازمندان از خدمات مناسب بهداشتي و درماني بهره مند شده اند و هوشمندسازي مسير تعالي روز افزون اين دستاورد را هموار خواهد كرد.
9918/7129