۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83221890
T T
۰ نفر

38 هزار مجوز كسب و كار در همدان صادر شد

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83221890
38 هزار مجوز كسب و كار در همدان صادر شد

همدان- ايرنا- مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي همدان گفت: 38 هزار مجوز كسب و كار و مشاغل خانگي امسال در اين استان صادر شده است.

احمد توصيفيان روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه 28هزار و 200 واحد مسكوني توسط تعاوني‌هاي مسكن احداث شده است افزود: همچنين يك هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه به كسب و كارهاي خانگي پرداخت شده است.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي همدان ادامه داد: برگزاري نمايشگاه‌هاي سالانه براي عرضه محصولات كسب و كارهاي خرد و خانگي از اقدامات صورت گرفته در راستاي حمايت از واحدهاي توليدي و كسب و كار است.
توصيفيان اظهار داشت: 2 هزار و 680 ميليارد ريال تسهيلات كم بهره براي توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در روستاها صادر شده است و 20 مركز مشاوره و كاريابي غير دولتي، هشت مركز مشاوره اطلاع رساني و خدمات كارآفريني ايجاد شده است.
وي گفت: سهم اين استان در اجراي طرح «روستا تعاون» 52 روستا بوده كه تاكنون اين طرح در 84 روستاي استان اجرا شده است .
توصيفيان افزود: در كل كشور حدود يك هزار و 947 روستا تعاون پيش بيني شده است كه تحقق اين طرح در 84 روستاي استان همدان بيش از سهميه تعيين شده، است.
وي اظهار داشت: در طرح روستا تعاون شركت هاي تعاوني با استفاده از سرمايه و نيروي كار مهارت و تخصص روستاييان تشكيل شده و موجب رونق اقتصادي و اجتماعي روستا مي شوند.
به گفته وي در حال حاضر يك هزار و 130 تعاوني در همدان فعال است.
گفتني است؛ همدان داراي يك هزار و 30 روستاي داراي سكنه است كه 970 روستا بيش از 20 خانوار ساكن هستند.
7523/2087