۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۳۵
کد خبر: 83222304
T T
۰ نفر
درخواست نام گذاری خیابانی به نام مهندس نفیسی بررسی می شود

تهران-ایرنا- مشاور شهردار تهران در باره درخواست مسئولان دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی مبنی بر اینكه خیابانی به نام مهندس حبیب نفیسی نامگذاری شود، گفت: این درخواست به شورای شهر ارسال و بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، علیرضا جاوید روز دوشنبه در مراسم 'گرامیداشت زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، اظهار كرد: از توانمندی دانشگاه ها می توان در مدیریت شهری بهره برد.
وی ادامه داد: همانطور كه كشورهای پیشرفته پایه فعالیت های خود را در مدار علمی تمركز كرده اند، نیاز است در كشور نیز از مقاطع پایین (مدرسه) برای پیشرفت به علم و دانش توجه ویژه شده و محور فعالیت و ساختار ها شود.
جاوید افزود: ابتدا توجه محوری به علم و دانش باید در مدارس و بین دانش آمزان شكل بگیرد تا نهادینه شده و به فضای بزرگتر یعنی دانشگاه منتقل شود.
مشاور شهردار تهران عنوان كرد: در خصوص فعالیت های عمرانی، اقتصادی، زیر ساختی و... نیاز است به علم و دانش توجه و دانشگاه ها كمك گرفته شود.
جاوید تصریح كرد: باید امكانات فیزیكی و ساختاری دانشگاه ها یك محیط فاخر و شاد باشد و همچنین ساختمان های مقاوم ساخته شود تا دانشجویان با نشاط و همراه با انگیزه علمی در كلاس های درط تحصیل كنند.
مشاور شهردار تهران در دانشگاه صنعتی خواحه نصیر اظهار كرد: شهرداری تلاش می كند در عرصه افزایش كیفیت و بهبود فضای فیزیكی دانشگاه ها اقداماتی اعم از پردیس های یكپارچه دانشگاهی انجام دهد.
لازم به ذكر است در پایان مراسم از تصویر پرتره مرحوم مهندس حبیب نفیسی رونمایی شد.
زنده یاد مهندس حبیب نفیسی (زادهٔ 1287 در رشت، درگذشت 22 مرداد 1363 در تهران) بنیان‌گذار دانشگاه صنعتی امیركبیر (پلی تكنیك تهران) و مؤلف نخستین قانون كار در ایران بود.
همچنین عظما عدل همسر زنده یاد نفیسی نیز طی سخنانی نسبت به آنچه كه بی توجهی به پیشكسوتان در تمامی عرصه ها و تغییر بسیار جامعه با گذشته از نظر الفت اجتماعی نامید ، انتقاد كرد .
**465**1601**
۰ نفر