اگرچه وضعيت جاده هاي اصلي استان كرمانشاه هم زياد ايده آل نيست و با وضعيت مطلوب فاصله دارد اما وضعيت جاده هاي فرعي باوجود حجم بالاي تردد به مراتب نامناسب تر است.
از ميان اين جاده ها مي توان به جاده كوزران اشاره كرد كه غير از چند كيلومتر اوليه ورودي از سوي كرمانشاه به تازگي آسفالت و مرمت شده مابقي مسير به قدري نامناسب است كه تردد خودروها را در آن با مشكلات بسياري روبرو كرده است.
جاده كرمانشاه به كوزران اگرچه در زمره جاده هاي فرعي استان محسوب مي شود اما به دليل حجم بالاي ترافيكي و تردد مي توان آن را جزء جاده هاي اصلي به شمار آورد به صورتي كه روزانه هفت تا هشت هزار دستگاه خودرو از اين مسير تردد مي كنند.
طول اين جاده از كرمانشاه تا كوزران حدود 45 كيلومتر است كه بخش زيادي از اين جاده ناهموار، پر از چاله، داراي موج هاي زياد، فاقد شانه خاكي است و آسفالت آن هم از بين رفته و به شدت نياز به بهسازي و نوسازي دارد.
بخش كوزران با 108 روستا و 17 هزار نفر جمعيت در 45 كيلومتري شهر كرمانشاه واقع شده است و علاوه بر تردد مردم اين بخش با مركز استان، به دليل قرار گرفتن سراب نيلوفر به عنوان يكي از جاذبه هاي گردشگري كرمانشاه يكي از مسيرهاي پرتردد محسوب مي شود.
مسير كرمانشاه به كوزران همچنين به دليل داشتن جاذبه هاي طبيعي و دشت هاي پهناور و نزديكي به مركز استان، مقصد سفر بسياري از مردم ساكن شهر كرمانشاه در ايام تعطيل است.
جاده كرمانشاه به كوزران همچنين فاقد خط كشي است و اين موضوع بخصوص در شب منجر به بروز مشكلاتي براي رانندگان مي شود.
البته در برخي از مسيرها به دليل وجود چاله هاي بزرگ، جاده اي وجود ندارد و تنها يك راه با پستي و بلندي هاي زياد ديده مي شود.
جا دارد دستگاه هاي متولي از جمله راه و شهرسازي و راهداري و حمل و نقل جاده هاي استان نوسازي و بهسازي اين جاده را در اولويت اول خود قرار دهند.
پليس راه استان كرمانشاه در سال 96 اين جاده را به دليل اختلاف سطح آن با زمين هاي اطراف در مقاطع چند كيلومتري و عدم خط كشي طولي وسط و حاشيه راه و پل هاي آبگذري كه چاله آنها موجب بريدگي در امتداد شانه راه شده است به عنوان يكي از خطرناكترين جاده هاي استان، اعلام كرد.
اگرچه مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمانشاه در آذرماه امسال از آغاز عمليات آسفالت جاده كرمانشاه به كوزران خبر داد اما اين عمليات در چند كيلومتري ابتدايي ورود به اين جاده از طرف كرمانشاه انجام شده و مابقي مسيرها هنوز به همان وضعيت گذشته است.
راهداري كرمانشاه همچنين اعلام كرده از مجموع طول حدود 45 كيلومتري اين مسير، اكنون 10 كيلومتر براي انجام عمليات آسفالت و لكه گيري به پيمانكار سپرده شده و نيز در زمان هاي بعدي مابقي مسير آسفالت خواهد شد كه جا دارد اين مسير در اولويت اول قرار گيرد.
خبرنگار:فرزاد نويدي
3033/8066
كرمانشاه- ايرنا- برخي از جاده هاي فرعي در استان كرمانشاه اگرچه نام فرعي بر خود گرفته اند اما به دليل قرار گرفتن در موقعيت جغرافيايي متفاوتي مي توان گفت از بسياري از جاده هاي اصلي و شرياني نيز پرترافيك تر است.