۸ اسفند ۱۳۹۷، ۷:۲۰
کد خبر: 83224182
T T
۰ نفر
عفو بین الملل: سركوب آزادی بیان در بحرین ادامه دارد

تهران - ایرنا - سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام كرد كه سركوب آزادی بیان در بحرین به صورت گسترده ای ادامه دارد.

به گزارش سه شنبه شب شبكه تلویزیونی اللؤلؤة بحرین، سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر در خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2018 افزوده است: شمار زیادی از مخالفان و فعالان حقوق بشری در بحرین به عناوین مختلف مورد اتهام قرار می گیرند و زندانی می شوند.
عفو بین الملل افزوده است: مقام های بحرینی از برگزاری هرگونه اعتراض عمومی در این كشور و نیز تشكیل گروه ها و جمعیت ها منع می شوند و اجرای اصلاحات قانونی در بحرین باعث محدودیت بیشتر شیعیان این كشور شده است.
در این گزارش آمده است: مقام های بحرینی به مجازات علیه شهروندان این كشور ادامه می دهد و تاكنون حدود 300 بحرینی را سلب تابعیت كردند.
عفو بین الملل همچنین در گزارش خود به محاكمه شهروندان بحرینی در دادگاه های نظامی این كشور پرداخته و افزوده است: زندانیان بحرینی در زندان های این كشور تحت شكنجه قرار می گیرند و از دریافت مراقبت های پزشكی محروم می شوند.
بنابر گزارش عفو بین الملل، مقام های بحرینی همچنان به صدور احكام اعدام علیه این شهروندان این كشور ادامه می دهند.
بحرین از سال 2011 تاكنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.
ناآرامی‌های بحرین تاكنون ده ها كشته یا هزاران زخمی برجای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت كرده است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سركوب مخالفان محكوم كرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این كشور شده‌اند.
شبك**9365**1392
۰ نفر