۸ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۰۱
کد خبر: 83224284
T T
۰ نفر
تردد كاميون در 2 محور ارتباطي استان كردستان ممنوع شد

سنندج - ايرنا - فرمانده پليس راه كردستان گقت: عبور انواع كاميون هاي كشنده در 2 محور ارتباطي اين استان بدليل شرايط نامساعد جوي تا اطلاع ثانوي ممنوع است.

سرهنگ عيسي گوهري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: تردد اين خودروهاي سنگين در محورهاي ارتباطي سنندج - ديواندره محدوده شهر حسين آباد و ديواندره - سقز ممنوع شده و اين محدوديت تا اتمام عمليات برف روبي مسير ادامه دارد.
وي افزود: اين 2 محور اكنون شاهد بارش برف و كولاك شديد است ولي در ساير نقاط و جاده هاي استان نيز بارش ها به صورت پراكنده برف و باران آغاز شده است.

** بارش برف و باران جاده هاي كردستان را فراگرفته است
رئيس مركز مديريت راه‌هاي اداره كل راهداري، حمل و نقل جاده‌اي كردستان نيز گفت: جاده هاي استان به دليل فعاليت سامانه بارشي از بامداد امروز شاهد بارش برف به صورت پراكنده و باران است.
دانش زندي اظهار داشت: اكنون محور سنندج - ديواندره و ديواندره - سقز در محدوده زرينه شاهد بارش برف شديد و محور سنندج - مريوان نيز شاهد بارش پراكنده برف است و در بقيه نقاط نيز بارش باران داريم.
وي همچنين از كاهش ديد افقي در برخي از محورهاي استان به خصوص گردنه ها خبر داد و افزود: اين كاهش در محور ديواندره - بيجار بيشتر از ساير نقاط بوده و حداكثر ديد در آن 50 متر است.
به گزارش ايرنا، بر اساس تحليل آخرين نقشه ها و مدل هاي هواشناسي، از بامداد امروزتا جمعه بارش باران و برف، وزش باد (گاهي شديد) مه و در ارتفاعات و گردنه ها بارش برف و كولاك پيش بيني شده است.
ميزان بارش ها در نيمه غربي و جنوبي استان شامل مريوان، بانه، سروآباد، اورامانات، منطقه سرشيو، سنندج، سقز و كامياران بيشتر برآورد شده است.
اين بارش ها باعث آب گرفتگي معابر، سيلابي شدن رودخانه ها، لغزندگي محورهاي مواصلاتي، كاهش ديد و مشكلات در تردد مي شود.
راهداران استان كردستان در طرح زمستاني بيش از هشت هزار و 500 كيلومتر از راه هاي استان را تحت پوشش قرار مي دهند كه شامل يك هزار و 900 كيلومتر در مسيرهاي بين شهري و 6 هزار و 600 كيلومتر در راه روستايي است.
جاده هاي بين شهري اين استان داراي 38 گردنه برفگير و جاده هاي روستايي نيز داراي 66 گردنه برفگير است.
3034/9102