۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸
کد خبر: 83224780
T T
۰ نفر
سند آموزش مديريت بحران 27 استان تهيه شد

يزد - ايرنا - معاون سازمان مديريت بحران وزارت كشور با تأكيد بر لزوم برگزاري دوره‌هاي آموزشي با رويكردهاي چالشي و عملكردي گفت: سند آموزش مديريت بحران 27 استان تهيه شد.

به گزارش ايرنا ، « بهنام سعيدي » روز چهارشنبه در نخستين روز دومين دوره آموزشي مديريت بحران 10 شهرستان استان يزد در شركت فولاد آلياژي ايران اظهار داشت: دوره‌هاي آموزشي مديريت بحران بايد به‌صورت عملياتي، چالشي و همراه با پاسخگويي به ابهام‌هاي اعضا باشد.
وي بدون ذكر نام استان‌هايي كه سند آموزش مديريت بحران آن‌ها تهيه نشد، تأكيد كرد: با توجه به اهميت دوره‌هاي آموزشي، مهمترين نتيجه‌اي كه از اين دوره‌ها مي‌توان به دست آورد يادگيري همراه با تغيير رفتار و عملياتي بودن آموزش‌ها همراه برگزاري رزمايش‌هاست.
سخنگوي سازمان مديريت بحران كشور ادامه داد: شركت‌كنندگان و مديران حاضر در اين دوره بايد راه‌هاي دستيابي به آرامش جامعه در زمان سيل و زلزله را عملياتي و واقع‌بينانه فراگيرند.
سعيدي در ادامه تغيير رفتار در برخورد با بحران‌هاي طبيعي و توجه به لزوم تقويت آموزش در ميان مردم را از جمله اهداف برگزاري اين دوره آموزشي عنوان كرد.
وي تأكيد كرد: مدير بايد بتواند بحران را در عمل و در زمان وقوع حادثه ، صحيح مديريت كند، بنابراين مديريت بحران درواقع مديريت لحظه‌اي ، ثانيه‌اي و آني است.
معاون سازمان مديريت بحران، چالشي بودن دوره‌ها و پاسخگويي استادان به سؤالات افراد به‌جاي پرداختن به مباحث نظري را خواستار شد و تصريح كرد: برگزاري رزمايش و آموزش شاخص‌هاي اسكان اضطراري از جمله اولويت‌هاي اجرايي مديريت بحران است.
سعيدي بابيان اينكه تدوين طرح‌هاي جامع خطرپذير در مباحث مربوط به پديده خشكسالي ، سيل و زلزله ضروري است، ادامه داد: با توجه به اينكه حوادثي همچون زلزله قابل پيش‌بيني نيست مديران بايد براي مقابله با بحران به‌صورت 24 ساعته آماده باشند.
به گفته اين مسئول در كنار آمادگي‌ها، ارائه آمارهاي صحيح و پرهيز از ارائه آمارهاي متناقض ضروري است و بايد در زمان بحران ، كميته اطلاع‌رساني تشكيل تا داده‌ها و اطلاعات پايش و به‌منظور حفظ آرامش جامعه از گسترش شايعه جلوگيري شود.
سعيدي با اشاره به لزوم تقويت فعاليت‌هاي يزد در برگزاري جلسات با ساير مناطق كشور خاطرنشان كرد: يزد استان معين تهران براي مديريت بحران كشور تعيين شد، بايد بيش از پيش نسبت به هماهنگي‌هاي لازم در اين خصوص اقدام كند.
در اين دوره 2 روزه 280 نفر از كاركنان مديريت بحران استانداري و فرمانداري‌هاي يزد، اشكذر، ميبد، اردكان، تفت، ابركوه، مهريز، بافق، خاتم و بهاباد در دوره آموزشي مديريت بحران (مبشر) شركت كردند.
به گزارش رسانه ها از 43 فقره بلاياي طبيعي در جهان 33 نوع آن در ايران رخ مي دهد كه اين مساله موجب شده است تا ايران به عنوان يكي از 10 كشور بلاخيز جهان باشد.
آموزش همگاني جزو لاينفك مديريت بحران است و مديريت بحران را دولت به تنهايي نمي تواند اداره كند و در اين عرصه به حضور و مشاركت مردم نياز است.
كاهش خسارت هاي جاني و مالي، مديريت و توانمندي مناسب در شرايط بحراني، افزايش دانش و آگاهي جامعه در برخورد با شرايط بحراني و حوادث از اهداف دوره هاي آموزشي است.
كمك هاي اوليه، زندگي در چادر، بهداشت محيط، بهداشت رواني، امدادرساني، مقاوم سازي ساختمان، جلوگيري از آتش سوزي و راه ها و چگونگي همكاري مردم با سازمان ها و نهادهاي دولتي در هنگام بروز حوادث طبيعي به شركت كنندگان آموزش داده مي شود.
1968/ 2047