۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۰۲
کد خبر: 83225199
T T
۰ نفر
استفاده از نظريات كارشناسي موجب شفافيت امور مي شود

تبريز - ايرنا - استاندار آذربايجان شرقي گفت: استفاده از نظرات كارشناسان در انجام امور موجب شفافيت و كاهش ميزان خطا در تصميم گيري مي شود.

به گزارش ايرنا، محمدرضا پورمحمدي روز چهارشنبه در جمع رئيس هيات مديره و جمعي از كارشناسان رسمي دادگستري آذربايجان شرقي افزود: بايد استفاده از نظريات كارشناسي كارشناسان در همه سازمان ها، نهادها و موسسه هاي دولتي و خصوصي نهادينه شود.
وي با بيان اينكه يكي از مشكلات جامعه ما استفاده كم از نظريات اهل خبره و كارشناسان است، اظهار داشت: استفاده از نظريات كارشناسي موجب شفافيت امور مي شود و بايد خبرگان و كارشناسان پيش از اين وارد صحنه هاي تصميم گيري شوند.
استاندار آذربايجان شرقي با تاكيد بر اينكه بايد ارجاع كارشناسي دستگاه هاي دولتي و غيردولتي از طريق كانون كارشناسان رسمي دادگستري انجام شود، يادآوري كرد: اين اقدام علاوه بر عدالت توزيع ارجاع كارشناسي بين كارشناسان، موجب ايجاد رويه هماهنگ و شفاف سازي حق و حقوق كارشناسان مي شود.
پورمحمدي با تاكيد بر استفاده از توانمندي هاي كانون كارشناسان رسمي دادگستري به نحو مطلوب، ادامه داد: كارشناسان رسمي دادگستري آذربايجان شرقي با كوله باري از دانش و تجربه به عنوان بازوي اصلي نظام قضائي اداري و بانكي استان عمل مي كنند.
وي گفت: هر چقدر در امور قضائي، اداري و بانكي از نظريه هاي صائب كارشناسي استفاده شود بخشي از مشكلات حل مي شود.
رئيس كانون كارشناسان رسمي دادگستري آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه با اشاره به تاريخچه شكل گيري كانون گفت: كانون كارشناسان رسمي دادگستري كشور در اوايل سال 1349 در تهران شكل گرفت و كانون استان نيز پس از آن به عنوان دومين كانون تشكيل شد.
علي اكبر بالاگر افزود: در زمان كنوني بيش از يك هزار و 200 نفر كارشناس خبره و ممتاز از دانش آموختگان دانشگاه هاي معتبر كشور در كانون كارشناسان رسمي دادگستري استان عضو هستند.
وي تعداد رشته هاي كانون كارشناسان رسمي دادگستري را حدود 50 رشته اعلام كرد و اظهار داشت: شوراي عالي كارشناسان رسمي دادگستري به تدوين و طراحي رشته ها و صلاحيت هاي فني جديد اقدام كرده است.
بالاگر، برپايي كارگاه هاي تخصصي براي ارتقاي سطح دانش روز كارشناسان و كاهش پرونده هاي انتظامي، انتشار فصلنامه تخصصي آموزشي آذركارشناس و انتشار كتاب جامع اطلاعات يك هزار و 200 نفر از كارشناسان با صلاحيت هاي علمي و فني مربوطه را از اقدام هاي اين كانون اعلام كرد.
معاون قضائي دادگستري آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه، كارشناسان رسمي دادگستري را بازوي نظام قضائي عنوان كرد و گفت: عدالت و احقاق حقوق مردم در سالم سازي جامعه است و كارشناسان با ارائه نظرات خبره و صائب، قضات را در كشف حقيقت ياري مي كنند.
عزيز امن اللهي، افزود: كارشناسان از بال هاي مهم اجراي عدالت هستند و نظرات دقيق و موشكافانه آن ها مي تواند از اطاله دادرسي كاسته و به سرعت بخشي در مختومه شدن پرونده هاي قضائي با روشن شدن حقايق كمك كند.
8023/3071