۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۰۷
کد خبر: 83226363
T T
۰ نفر
270 هزار شغل در بخش صنعت ایران هدفگذاری شد

گچساران - ایرنا - وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت: 270هزار شغل از محل تبصره 18 برای سال 1398 در بخش صنعت كشور هدفگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز پنجشنبه در آئین كلنگ‌زنی پالایشگاه بیواتانول باشت اظهار داشت: این تعداد شغل با نوسازی صنایع، تامین سرمایه در گردش و تكمیل طرح های نیمه تمام پیش بینی شده است.
وی حفظ اشتغال موجود و تكمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیكی بیش از60 درصد را از راهبردهای اصلی صنعت ایران در سال 1398 عنوان كرد.
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به وضعیت اقتصادی فعلی كشور حفظ وضعیت موجود اشتغال در صنعت كشور را بسیاری ضروری دانست.
وی ایجاد زنجیره تولید را راهكار رونق اشتغال در كشور عنوان كرد و افزود: استفاده از ظرفیت های صنعت معدن و كشاورزی برای تحقق زنجیره تولید و فرصت های شغلی تازه ضرورت زیادی دارد.
رحمانی گفت: آمریكا اردیبهشت سال 1397 تحریم های ظالمانه را علیه ایران كلید زد و برای برای ركود صنعت كشور برنامه ریزی كرد اما با تلاش دولت تدبیر و امید و همت مردم این نقشه خنثی شد.
وزیر صنعت معدن و تجارت توجه به مناطق محروم و ایجاد واحدهای صنعتی دانش بنیان را از راهبردهای حوزه صنعت كشور دانست و افزود: پالایشگاه بیواتانول باشت هر دو ویژگی را دارد كه تلاش می شود برای ساخت و بهره برداری آن طبق برنامه زمان بندی شده كار كرد.
رحمانی در ادامه گفت: 70 درصد از تجهیزات و ماشین آلات این واحد صنعتی به دست متخصصان داخلی تولید می شود .
سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هم صنعت ، معدن و كشاورزی را اركان توسعه اقتصادی كشور خواند و افزود: ایران در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در صنایع به ویژه در بخش های مس،آلومنیوم، فولاد و كشتی سازی داشته است.
شهریار طاهری ابراز داشت : پالایشگاه بیواتانول باشت دومین واحد صنعتی در این نوع تولیدات در كشوراست و نخستین پالایشگاه تولید بیواتانول كشور سال آینده در استان كرمان افتتاح می شود.
وی تاكید كرد كه كشور ظرفیت ایجاد 20واحد تولیدی اتانول و همچنین بازار مصرف آن را دارد.
كلنگ « زیست پالایشگاه بیواتانول و كنجاله تخمیری» در شهرك صنعتی خان احمد باشت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پنجشنبه در شهرك صنعتی خان احمد باشت در كهگیلویه و بویراحمد به زمین زده شد.
بیواتانول با عدد اكتان 111 و داشتن یك اتم اكسیژن به ازای دو كربن، استفاده از مواد زیستی و فرآیندی زیستی به عنوان اكتان افزای پاك و سبز شناخته شده و در بیش از 15 كشور دنیا روزانه 750 میلیون لیتر بیواتانول تولید و در پالایشگاه‌ها با بنزین مخلوط شده و موجب كاهش آلودگی هوا و افزایش كیفیت بنزین می‌شود.
در كشور ما نیز شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امتزاج 1% بیواتانول با بنزین در پالایشگاه‌ها را تصویب كرده كه با توجه به مصرف 50 میلیون لیتر بنزین پتانسیل مصرف روزانه 4 میلیون لیتر بیواتانول وجود دارد.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: این پالایشگاه با سرمایه گذاری سه هزار و 900 میلیارد ریال نخستین واحد صنعتی شهرستان باشت است و در طول 30 ماه به بهره برداری می رسد.
تاجگردون تصریح كرد: پالایشگاه شهرك صنعتی خان احمد در زمینی به مساحت 12 هكتار و زیربنای 8 هكتار ساخته می شود و برای 135 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می كند.
وی با اشاره به اینكه استان كهگیلویه و بویراحمد از استان هایی است كه در حوزه صنعت توسعه نیافته از وزیر صنعت و معدن و تجارت خواست برای رونق صنعت در این خطه برنامه ریزی كند.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: سرانه درآمد مردم كهگیلویه بویراحمد 60درصد میانگین كشوری است كه این امر همت مسئولان برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم را طلب می كند.
تاجگردون با اشاره به اینكه برای توسعه زیرساخت های راه های ارتباطی،آب، برق و سایر امكانات اولیه سرمایه گذاری های خوبی در سال های اخیر انجام شده بیان كرد: هم اكنون نوبت بهبود وضعیت معیشت مردم است.
وی بیان كرد: مطالعات اجرای این طرح از بهمن ماه سال گذشته شروع شد و این طرح سالیانه 66 میلیون لیتر بیواتانول و 66تن كنجاله تخمیری تولید می كند.
تاجگردون اضافه كرد: مطالعات ایجاد این واحد صنعتی از مناطق خیرآباد ، لیشتر تا خان احمد انجام شد و بر اساس نظر كارشناسان شهرك صنعتی خان احمد برای احداث آن انتخاب شد.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد هم افزایش تراز صنعتی این استان را مهمترین خواسته مردم عنوان كرد.
محمد علی احمدی خواستار تعامل همه دستگاه های اجرایی و مسئولان ملی و استانی برای رونق اشتغال و ایجاد واحدهای صنعتی اشتغال زا در كهگیلویه و بویراحمد شد.
سید مسعود حسینی فرماندار باشت نیز در این آئین با اشاره به اینكه این شهرستان اداره صنعت و معدن ندارد از مسئولان خواست برای راه اندازی این اداره مهم در باشت برنامه ریزی كنند.
شهرستان باشت با حدود 22 هزار نفر جمعیت در 110 كیلومتری جنوب یاسوج مركز كهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662