۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۴
کد خبر: 83226385
T T
۰ نفر

فاز نخست طرح' تاپ' در چهارمحال و بختياري آغاز شد

۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۴
کد خبر: 83226385
فاز نخست طرح' تاپ' در چهارمحال و بختياري آغاز شد

شهركرد- ايرنا- مرحله نخست سامانه كشوري طرح 'تاپ' بصورت پايلوت ملي بعد از استانهاي تهران و اصفهان روز پنجشنبه در چهارمحال و بختياري با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

به گزارش ايرنا، معاون آموزش، پژوهش و فناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت در آيين رونمايي طرح تاپ در اين استان گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي مورد نظر مقام معظم رهبري، تنها راه درمان پيشرفت و توسعه كشور است و در اين مسير بايد از از اقتصاد مبتني بر منابع به سمت اقتصاد دانش محور باشد.
برات قباديان از انعقاد تفاهمنامه ' سامانه‌مند كردن و نهادينه كردن كارآموزي دانشجويان در صنايع' و طراحي آن در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح پايان‌نامه‌هاي دانشجويي سه ويژگي مساله محور بودن، ماموريت گرا بودن و هدف گرا بودن را دنيال مي كنند و اين مسايل مشكلات صنايع و جامعه را برطرف مي‌كند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوري وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: ايجاد و فعال سازي واحدهاي تحقيق و توسعه در بنگاه هاي متقاضي، دانش بنيان سازي محصولات و اقتصادي كردن ساختار تشكيلات و محصول بنگاه هاي اقتصادي از اهداف اين طرح است.
سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري نيز در جريان راه اندازي فاز نخست طرح' تاپ ' در اين استان اظهار داشت : اين طرح به منظور توانمندسازي و توسعه اشتغال پايدار از سوي وزارتخانه صنعت معدن و تجارت اجرايي شده است.
محمد كاظم منزوي ، طرح 'تاپ' را طرحي مثبت و برد- برد براي بنگاه‌هاي اقتصادي صنعتي و دانشگاهي عنوان كرد و گفت: با اجراي اين طرح هر نوع نياز به همكاري دانشگاه و صنعت روند شتاب بخشي به خود مي گيرد و اين طرح راهكاري براي تقويت پيوند دانشگاه و صنعت در كنار اشتغال است.
وي گفت : پيش بيني مي شود، از 68 واحد داراي شرايط براي اجراي طرح تاپ در اين استان ،امسال بيش از 40 واحد موفق به مشاركت در اين طرح ملي شوند.
همچنين معاون آموزش، پژوهش و فناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه مسئولان محلي از بزرگترين توليد كننده خوراك ماهي كشور در شهرك صنعتي شهركرد بازديد كردند.
6199/2097