۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۴۱
کد خبر: 83227499
T T
۰ نفر

سیلاب 9 مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را بست

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۴۱
کد خبر: 83227499
سیلاب 9 مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را بست

زاهدان - ایرنا - مدیر كل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: 9 مسیر از روز گذشته تاكنون در جنوب این استان به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه های فصلی بسته شده است.

عبدالرحمن شهنوازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسیرها شامل دلگان - زهكلوت، دلگان - بزمان، دلگان - ایرانشهر، دلگان - هودیان، ایرانشهر - مهرستان، فنوج - رمشك، ایرانشهر - خیرآباد، پیشین - بازاچه مرزی پیشین و چاهان - زرآباد بسته است.
وی ادامه داد: تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه برای بازگشایی این مسیرها همچنان ادامه دارد.
مدیركل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس هشدار اداره كل هواشناسی استان رگبار متوسط تا سنگین، رعد و برق و تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه های فصلی تا امروز شنبه برای بیشتر نقاط این استان پیش بینی می شود.
وی افزود: با توجه به ماهیت این سامانه بارشی كه همراه با جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی است مردم از تردد در حاشیه رودخانه های خودداری كنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشكسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه كرده است.
به دلیل بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر مدارس ابتدایی و مقطع اول و دوم متوسطه شهرستانهای زاهدان، خاش و دلگان امروز/شنبه/ تعطیل اعلام شده است.
همچنین بر اساس اعلام مدیر مركز فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان براثر بارندگی شدید یك منزل مسكونی در این شهر ریزش كرد كه منجر به فوت كودك 9 ساله این خانواده شد.
7316**3213
۰ نفر