۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۳۰
کد خبر: 83228959
T T
۰ نفر

دروغ‌ هاي شاخ دار براي جبران شكست از محور مقاومت

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۳۰
کد خبر: 83228959
دروغ‌ هاي شاخ دار براي جبران شكست از محور مقاومت

تهران- ايرنا- ناظران سياسي دروغ پردازي ‌هاي ضد ايراني نخست وزير رژيم غاصب صهيونيستي را بعد سفرش به روسيه نوعي فرار به جلو برشمردند و معتقدند به زودي با اعلام مواضع رسمي دولت سوريه تمام اين دروغ ‌ها براي افكار عمومي جهان افشا خواهدشد.

در حالي نخست وزير رژيم صهيونيستي پس از سفر به مسكو و ديدار با رئيس جمهور روسيه اين سفر را مثبت ارزيابي و در ادعايي واهي و البته دروغين از توافق ميان اسرائيل و مسكو براي بيرون راندن نيروهاي ايراني از سوريه خبر داده است كه تاكنون مقامات روسي نه تنها اين ادعاي كذب را تاييد نكرده‌اند بلكه روسيه در بيانيه‌اي مشترك با سوريه بر خروج كشورهايي كه غير قانوني در خاك سوريه حضور دارند تاكيد كرده است.

ادعاي دروغ نتانياهو درحالي مطرح مي‌شود كه بارها روسيه از مواضع تهران در قبال سوريه استقبال كرده است و از طرفي مقامات سوري نيز بارها بر حمايت از جمهوري اسلامي ايران و نقش آفريني تهران در پيروزي اين كشور در مقابل تروريست ‌هاي تكفيري- وهابي تاكيد كردند. از سوي ديگر سفر بشار اسد رئيس جمهور سوريه به تهران و ديدار با مقامات عالي رتبه كشورمان از جمله ديدار با رهبر عالي قدر انقلاب، خط بطلاني بر همه ادعاهاي نخست وزير رژيم صهيونيستي است.

** ادعاهايي كه فقط يك دروغ است
سيد رضا صدرالحسيني كارشناس مسائل سياست خارجي در مورد دستاورد سفر نخست وزيررژيم غاصب صهيونيستي و ادعاي دروغين وي در برابر توافق با مسكو براي خروج نيروهاي ايراني از خاك سوريه به سياست روز گفت: با نگاهي به روند داخلي و منطقه‌اي رژيم صهيونيستي به واقعيت ‌هايي پي مي‌بريم كه اطلاع از آن در شرايط كنوني منطقه بسيار ضروري به نظر مي‌رسد.

وي افزود: در واقع وضعيت كنوني رژيم صهيونيستي پس از شكست مفتضحانه از مقاومت اسلامي در فلسطين شكنندگي اين رژيم را تا جايي رساند كه وزير جنگ اين رژيم مجبور به استعفا شد و كابينه اين رژيم نيز به سراشيبي سقوط و انحلال نزديك شد؛ از اين رو انتخابات زود هنگام رژيم صهيونيستي رقم خورد و به همين نسبت نيز فعاليت‌هاي نخست وزير جنگ طلب اين رژيم بسيار گسترش يافته است.

صدرالحسيني تصريح كرد: نتانياهو حتي براي گرفتن عكس‌هاي يادگاري در محافل منطقه‌اي و بين المللي شركت مي‌كند كه تا سال‌هاي قبل حاضر نبود حرفي از شركت در اين مجامع به ميان آورد، اين شخص در طول ايام گذشته مجبور شده است با همه توان رسانه‌اي حزب متبوع خود دست به دروغ پراكني‌هايي بزند كه اكثر آنان پس از مدت كوتاهي توسط شخصيت‌ها و رسانه‌هاي بين المللي و منطقه‌اي و حتي ملي افشا شده است.

اين استاد دانشگاه بيان داشت: از جمله اين دروغ‌ها حملات دائمي ادعايي وي به مواضع جمهوري اسلامي ايران در خاك سوريه است كه هيچ يك از مراكز مستقل و يا ارتش سوريه اين حملات دروغين رژيم صهيونيستي را قبول نمي‌كند؛ اخيرا نيز مجدد سريال دروغ‌ هاي نتانياهو شروع به توليد دروغ‌هاي جديد نموده و خارج از عرف ديپلماتيك بدون تاييد مقامات سياسي امنيتي كشور فدراتيو روسيه دروغ پرداز بزرگ كه همان نتانياهو است ابراز نموده روسيه و اسرائيل توافق نمودند ايران از سوريه خارج شود!
وي با اشاره به اينكه اين دروغ پردازي مضحك در شرايطي صورت مي‌گيرد كه هنوز چند روز بيشتر از سفر رئيس جمهور سوريه به ايران و ديدارش با مسئولان عالي رتبه كشور از جمله رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور كه رئيس شوراي عالي امنيت ملي نيز است، نمي‌گذرد.

اين استاد دانشگاه اظهارداشت: همه به خوبي مي‌دانند اين سفر تاريخي براي ترسيم آينده مقاومت اسلامي در منطقه به چه ميزان تاثير گذار بوده است، اين سفر در حقيقت به منظور تاييد طرح‌ هاي آينده مقاومت اسلامي براي فعاليت و تعيين حدود و سقور اقدامات آينده مقاومت پيروز در منطقه و بالاخص خاك سوريه بوده است.

وي گفت: البته در تجزيه و تحليل دلايل دروغ پردازي‌هاي نتانياهو همين بس كه نشريات مخالف جريان سياسي اين شخص در سرزمين‌هاي اشغالي به صراحت شكست وي در انتخابات را پس از حضور آقاي بشار اسد در ايران قطعي دانسته و وي را بازنده اصلي اين سفر دانسته است.

به باور صدرالحسيني؛ در حقيقت دروغ پردازي‌هاي نتانياهو پس از سفر به روسيه نوعي فرار به جلو بوده و قطعا فقط به عنوان خلاصي از فشار افكار عمومي در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين را به دنبال خواهد داشت كه البته آن هم قطعي نبوده و احتمالا تا ساعاتي ديگر دست وي براي ساكنان سرزمين‌هاي اشغالي نيز مانند دروغ پردازي‌هاي گذشته باز خواهد شد و احتمالا مواضع رسمي دولت سوريه نيز افشاگري‌هاي ديپلماتيك را انجام خواهد داد.

وي گفت: در خصوص واكاوي دروغ‌هاي نتانياهو همين بس كه وي و همسرش در طول يكسال گذشته چندين مرتبه به دليل مختلف كه مهمترين آن سوء استفاده‌هاي سياسي و مالي بوده است، به دادگاه هاي رژيم صهيونيستي فرا خوانده شدند و به همين دليل حمايت‌هاي حزبي و مردمي در سرزمين اشغالي از نتانياهو به كمترين حد ممكن رسيده است.

اين استاد دانشگاه خاطر نشان كرد: اين عامل و عوامل ديگري همچون قدرت يابي غير قابل تصور مقاومت اسلامي، حضور پنجاه هفتگي مردم با محوريت جوانان فلسطيني به نام جنبش بازگشت، ضعف بيش از حد ارتش رژيم صهيونيستي و فرار نيروهاي نظامي از اين ارتش به همراه پايين آمدن روحيه و اعتماد به نفس سربازان ارتش اين رژيم كاهش سطح درآمدهاي مردم سرزمين اشغالي مهاجرت معكوس مردم اين سرزمين به نقاط مختلف دنيا و دلايل بي‌شمار ديگر باعث دروغ پردازي ‌ها و بيان حرف‌هاي غير واقعي از جانب نتانياهو است.

منبع: روزنامه سياست روز، 1397.12.12
گروه اطلاع رساني**9117**2002
۰ نفر