۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶
کد خبر: 83229311
T T
۰ نفر

دادگاهی كردن فوتبال ایران با آدرس هدایتی

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶
کد خبر: 83229311
دادگاهی كردن فوتبال ایران با آدرس هدایتی

تهران - ایرنا - «چه افراد ورزشی و چه افراد غیر ورزشی بدانند هر چه كه پول از هدایتی گرفته‌اند پول مردم بوده و باید بیایند پس بدهند تا دادسرا به آن ورود نكند».

به گزارش ایرنا، این بخشی از صحبت های نماینده دادستان در حاشیه دادگاه «حسین هدایتی» ابربدهكار بانك سرمایه بود.
اعلام نماینده دادستان مبنی بر بازگشت بخش های بی حساب این متهم، موجب شده تا برخی از مدیران فوتبالی ایران به شدت احساس نگرانی كنند زیرا در چند سال گذشته همواره نام هدایتی به عنوان یك كلان سرمایه دار در بخش فوتبال به گوش می رسید تا جایی كه سرمایه گذاری وی در این رشته، تیم فوتبال استیل آذین را به قهرمانی لیگ آزادگان و حضور در لیگ برتر رساند.
البته كمك های هدایتی به فوتبال و باشگاه ها تنها به تیم فوتبال استیل آذین منتهی نشد بلكه به گواه این متهم، او بارها در جریان قرارداد بازیكنان به تیم فوتبال پرسپولیس تهران، كمك هایی به این باشگاه بزرگ و پرطرفدار داشته است. وی همچنین مدعی شد یك میلیارد تومان به تیم ملی فوتبال ایران كمك و بخشی از حقوق معوقه كارلوس كی روش سرمربی پیشین تیم ملی ایران را پرداخت كرده است.
حال و در شرایطی كه پای هدایتی به دادگاه مفاسد اقتصادی باز شده و نماینده دادستان نیز ضرب الاجل برای بازگشت پول های بیت المال تعیین كرده است، آیا امكان دارد كه تمامی بازیكنان و تیم هایی كه از این ابربدهكار بانكی پول گرفتند در دادگاه حاضر شوند؟
بدون شك پاسخ این پرسش منفی است زیرا شیوه تعامل مدیران فوتبالی و برخی از پیشكسوتان پرسپولیس و فوتبال ایران با هدایتی موجب تزریق چنین رقم هایی به باشگاه شده و در ادامه به عنوان حق قرارداد به بازیكنان فوتبال پرداخت شد. بنابراین كسانی كه این بدهكار بانكی پول قرارداد آنان را به باشگاه پرداخت كرده مشكلی ندارند اما در این زمینه مدیرانی باید پاسخگو باشند كه برای ماندگاری خود در پست مدیریت موفقیت های زودگذر را بهانه كرده و برای این امر خرید ستاره ها را در دستور كار قرار دادند. آنان در هنگام دریافت پول های كلان و جوایز 400 سكه ای نه تنها از منبع پول های هدایتی سوالی نكرده بلكه به شایعات رسانه ای در مورد این ابربدهكار بانكی توجهی نداشتند.
همچنین یكی از دلایل اصلی كمك های مالی و بدون حساب هدایتی به سرخپوشان پایتخت كسب اعتبار و شهرت بود. زیرا وی با استفاده از برند پرسپولیس و هواداران بی شمار این تیم به دنبال جایگاهی در سطح جامعه برای توسعه سرمایه داری خود می گشت. البته در كنار این امر نباید از ارتباط مدیران ورزشی با این سرمایه دار چشم پوشی كرد.
هر چند كه میزان این بذل و بخشش های مشخص نیست اما مدیران فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس هیچگاه منكر تزریق پول هدایتی نیستند بلكه از وی به عنوان یك هوادار یاد می كنند كه در شرایط سخت توانسته مبلغ قرارداد بسیاری از ستاره ها را پرداخت كند.
حال كه منبع بذل و بخشش های بی حساب عابر بانك فوتبال ایران مشخص شده، دادگاه و دستگاه های نظارتی باید بدون هیچ اغماضی مدیران فوتبالی ایران را احضار كنند. همچنین مجموعه فدراسیون فوتبال به عنوان متولی این ورزش و ناظر قراردادها باید پاسخگو باشد كه چگونه یك فرد شناخته شده كه در پاره ای از مواقع شایعاتی پشت سر وی در جامعه و رسانه ها شنیده می شد چگونه در اردوی تیم ملی حاضر می شود و حقوق معوق سرمربی پیشین این تیم را پرداخت می كند.
لازم است در این زمینه مسوولان نظارتی كشور در زمینه ورود پول های بی حساب و كتاب پول های یك ابربدهكار بانكی به فوتبال ایران بررسی های لازم را انجام دهند و در این زمینه نیز تحت تاثیر برخی از هجمه های رنگی قرار نگیرند زیرا استمرار چنین رویه ای در فوتبال بدون شك فساد آفرین و در آینده نیز بر نتیجه گیری تیم های تاثیر مستقیم و غیر مستقیم خواهد داشت.
ورزشی**2052**1597