۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83229371
T T
۰ نفر

كنفرانس مشورت سیاسی چین آغاز بكار كرد

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83229371
كنفرانس مشورت سیاسی چین آغاز بكار كرد

پكن- ایرنا- دومین نشست سیزدهمین كمیته ملی كنفرانس مشورت سیاسی خلق چین كه از آن به عنوان «عالی ترین و بزرگترین نهاد مشورتی سیاسی چین» یاد می شود عصر امروز یكشنبه در پكن گشایش یافت.

به گزارش ایرنا 'وانگ یانگ' رییس كمیته ملی كنفرانس مشورت سیاسی خلق چین در آیین آغاز بكار این كنفرانس كه به مدت 10 روز ادامه دارد گزارش كار كمیته ملی در این كنفرانس را برای اعضا ارایه كرد.
او تاكید كرد: سال 2019 میلادی سال كلیدی برای تحقق هدف ایجاد جامعه نسبتا مرفه در چین است و این كنفرانس مسئولیت سنگینی در راستای تحقق این مهم دارد.
وی گفت: كمیته كنفرانس مشورت سیاسی خلق باید به اندازه كافی با ایفای نقش مشورتی، برای انجام وظایف خود به طور مطلوب تلاش كند و وظیفه مشاوره سیاسی، نظارت دموكراتیك و حاضر در امور سیاسی را ایفا و كیفیت مشاوره و پیشنهاد خود را ارتقا دهد.
بیش از 2 هزار و 100 عضو كنفرانس مشورت سیاسی در این نشست 10 روزه گزارش كاری وانگ یانگ را شنیده و درباره گزارش كاری دولت رایزنی می كنند.
اعضای این نشست مشورتی همچنین درخصوص اصلاحات و توسعه چین نظرات و پیشنهادات خود را مطرح خواهند كرد.
'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین و دبیركل حزب كمونیست این كشور به همراه دیگر رهبران حزب و كشور چین در این نشست حضور دارند.
روز سه شنبه نیز كنگره خلق چین آغاز بكار خواهد كرد و پیشنهادات كنفرانس مشورتی چین را بررسی و در صورت نیاز به عنوان قانون مصوب خواهد كرد.
كارشناسان معتقد هستند با توجه به جنگ تجاری چین و آمریكا و فشار واشنگتن بر پكن برای اصلاح ساختارهای اقتصادی این كشور، نشست های كنفرانس مشورتی و همچنین كنگره خلق چین امسال از حساسیت های زیادی برخوردار هستند.
**آساق**1904**