۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۴۷
کد خبر: 83231705
T T
۰ نفر
رويش اميدهايي بر پهنه سبز گيلان

رشت - ايرنا - سومين سفر حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس جمهوري به گيلان، زمينه‌ساز پيگيري دغدغه‌ها و رفع تنگناهاي استان از سوي مسئولان است و به‌طور قطع؛ ارمغان اين سفر، بارقه هاي اميد براي آباداني گيلان سرسبز خواهد بود.

رئيس جمهوري، جمعي از وزرا و اعضاي هيأت دولت روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاري ميهمان گيلاني ها هستند و نخستين برنامه دكتر روحاني، حضور در جمع مردم استان و سخنراني در ورزشگاه شهر لاهيجان است. راه آهن قزوين - رشت نيز به طور رسمي با حضور حجت الاسلام روحاني افتتاح مي شود.
رئيس جمهوري پيش از اين نيز در اواخر فروردين ماه سال 94 در پانزدهمين سفر استاني خود و نيز اوايل فروردين ماه سال 96 براي بهره برداري از چندين پروژه مهم عمراني و صنعتي، به گيلان سفر كرده بود.
نمايندگان مردم گيلان در مجلس شوراي اسلامي به دنبال سفر رئيس جمهوري و هيأت دولت، اتمام پروژه راه آهن قزوين - رشت را مطالبه اي عمومي خوانده و با قدرداني از اتصال خط ريلي به مركز استان، اين سفر را داراي بركات بي شماري دانسته اند.

** طرح دغدغه هاي مردم به رئيس جمهوري
رئيس مجمع نمايندگان گيلان در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايرنا با ابراز اميدواري براي كسب نتايج خوب از سفر رئيس جمهوري به استان گفت: پروژه‌هاي زيادي در استان نيازمند مساعدت و دستور ويژه رئيس جمهوري است.
ولي داداشي توجه به موضوع پسماند، فاضلاب ، ايجاد شبكه تأسيس فاضلاب، لايروبي رودخانه ها ، احداث بيمارستان يك هزار تختخوابي در مركز استان را از مهمترين مطالبات مردم استان عنوان و تصريح كرد: اين مطالبات را از رئيس جمهوري و هيات دولت پيگيري مي‌كنيم.
وي با اشاره به افتتاح رسمي خط ريلي قزوين - رشت با حضور رئيس جمهوري، اين پروژه را داراي اهميت زيادي در بخش هاي اقتصادي، اجتماعي و گردشگري براي گيلان دانست و تاكيد كرد كه لازم است راه آهن به سمت انزلي و آستارا ادامه يابد.

** تأثير سفر رئيس جمهوري در تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام
نماينده مردم شهرستان هاي فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي، سفر رئيس جمهوري و هيات دولت به گيلان را در پيگيري و شتاب در تكميل پروژه هاي نيمه تمام استان در بخش‌هاي متعددي كه از نظر بودجه محدوديت دارد، موثر دانست.
حجت الاسلام افتخاري افزود: گيلان در بخش هاي مختلف نيازمند توجهي ويژه است و سرسبزي گيلان موجب توجه نكردن و عقب ماندگي استان طي سال‌هاي گذشته شده اما زير اين سرسبزي، كاستي هايي هم وجود دارد.
وي با تقدير از استاندار گيلان در پيشبرد امور گفت: حركت نويي در استان در حال انجام است و براي تحقق مطالبات مردمي نيازمند همدلي بيشتر بين نمايندگان و دستگاه‌هاي اجرايي هستيم.
وي با اشاره به تحريم‌هاي دشمنان گفت: در اين فضاي جنگ اقتصادي ، انتظار تعريف پروژه جديدي را نداريم اما خواستار اجراي پروژه‌هاي ناتمام و برخي اقدامات مهم و تأثيرگذار در توسعه استان هستيم.

** سفر رئيس جمهوري، نويدبخش خبرهاي خوب براي گيلان
نماينده مردم شهرستان رشت در مجلس شوراي اسلامي نيز با تاكيد بر اهميت و پربركت بودن سفر رئيس جمهوري به گيلان گفت: با حضور رئيس جمهوري و هيات دولت در استان، خبرهاي خوبي براي رفع مشكلات مردم خواهيم شنيد.
غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي افزود: تصميم هاي خوبي براي رفع مشكلات استان اتخاذ شده كه تكميل سدهاي شفارود و پلرود، سدهاي لاستيكي، ساماندهي رودخانه‌هاي زرجوب و گوهررود ، تكميل آزادراه رشت - قزوين و آغاز عمليات اجرايي راه آهن رشت به سمت بنادر كاسپين، انزلي و آستارا از جمله آنهاست.
وي موضوع پسماند در استان هاي شمالي ، شيرابه و ايجاد آلودگي هاي محيطي ناشي از آن، دفن بهداشتي و زباله سوز را دغدغه مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان كرد: رئيس جمهوري و هيات دولت اعتباراتي را براي رفع مشكلات استان در نظر گرفته اند.

** ضرورت ادامه خط ريلي رشت به سمت انزلي و آستارا
نماينده مردم شهرستان آستانه اشرفيه و بندركياشهر در مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينكه به دنبال هر سفر رئيس جمهوري به استان خير و بركاتي هست، گفت: اين سفر زمينه خوبي را براي توسعه فراهم مي آورد و با برنامه‌ريزي مي‌توان دستاوردهاي خوبي را در اين زمينه داشت.
محمدحسين قرباني افزود: پروژه راه‌آهن اقدامي ملي است كه همه بر انجام آن متفق القول بودند و اكنون نيز خواستار ادامه مسير به سمت انزلي و آستارا هستند.
وي ادامه داد: بسياري از مصوبات در سطح كوچك تر در شهرستان ها و در حوزه‌هاي انتخابيه تعريف شده و در مجموع اين سفر را بسيار مثبت مي بينم كه عايدات زيادي را براي مردم منطقه و كشور به دنبال خواهد داشت.
7296/2007