۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۵۱
کد خبر: 83231715
T T
۰ نفر
نمايشگاه صنايع دستي در كهگيلويه و بويراحمد برپا مي شود

ياسوج- ايرنا- معاون صنايع دستي اداره ‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد گفت: سومين نمايشگاه منطقه‌اي صنايع دستي در شهر گچساران واقع در اين استان از 21 تا 26 اسفند ماه برپا مي شود.

پريسا راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين نمايشگاه با حضور 6 استان مختلف از سراسر كشور برگزاري مي شود.
وي افزود: استان هاي خوزستان، بوشهر، چهار محال و بختياري، فارس، اصفهان و كهگيلويه و بويراحمد در سومين نمايشگاه منطقه اي صنايع دستي به ميزباني شهرستان گچساران حضور خواهند داشت.
راد بيان كرد: هدف از برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي، معرفي صنايع دستي كهگيلويه و بويراحمد و كشور، ترويج فرهنگ استفاده از صنايع دستي و فروش صنايع دستي است.
وي ايجاد انگيزه در هنرمندان صنايع دستي براي توليد و فروش بيشتر محصولات‌ و ايجاد اشتغال در حوزه صنايع دستي را از ديگر اهداف برگزاري اين نمايشگاه ‌ها عنوان كرد.
معاون صنايع دستي اداره ‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد راه اندازي بازارچه هاي موقت، فصلي و نوروزي در شهرستان هاي هشتگانه كهگيلويه و بويراحمد را از برنامه هاي انجام شده معاونت صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در حمايت از هنرمندان صنايع دستي استان برشمرد.
وي ابراز داشت: پيگير توليد همراه با اشتغال با هدف صادرات صنايع دستي در روستاهاي استان بوده و در بسياري از روستاهاي استان دوره آموزشي صنايع دستي همراه با توليد راه اندازي و اجرايي شده است.
معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: معرفي هر چه بيشتر دست‌بافته‌هاي هنرمندان صنايع دستي اين استان به بازارهاي داخلي و خارجي با برگزاري نمايشگاه‌ها و بازارچه‌هاي صنايع دستي و اعزام هنرمندان صنايع دستي به نمايشگاه‌هاي كشوري به جد در دستور كار است.
35 هزار هنرمند صنايع دستي در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد.
سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنايع دستباف در كهگيلويه و بويراحمد توليد مي‌شود.
بيشترين دست بافته‌ها در شهرستان‌هاي دنا و گچساران توليد مي‌شود.
جاجيم بافي، سفره بافي، نمدمالي، ني چيت بافي، مشته بافي، رندبافي، گچمه بافي، ريسندگي، سوزن دوزي، سبد بافي، رودوزي‌هاي سنتي و سياه چادر بافي از مهمترين دست بافته‌هاي سرپنجه هنرمندان كهگيلويه و بويراحمد است.
استان كهگيلويه و بويراحمد با 713 هزار نفر جمعيت در جنوب غربي ايران قرار دارد.
9868/6110