۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۳۳
کد خبر: 83232732
T T
۰ نفر

سقف تسهیلات ساخت مسكن افزایش یافت

۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۳۳
کد خبر: 83232732
سقف تسهیلات ساخت مسكن افزایش یافت

تهران- ایرنا- سقف تسهیلات ساخت مسكن با قابلیت تبدیل به فروش اقساطی در بانك‌های تجاری و بانك مسكن با تصویب شورای پول و اعتبار افزایش یافت.

به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا از روابط عمومی بانك مركزی، گزارش معاونت اقتصادی بانك مركزی با موضوع آخرین تحولات شاخص‌های بخش مسكن و راهكارهای تقویت تامین مالی این بخش در جلسه امشب (سه شنبه 14 اسفندماه) شورای پول و اعتبار مطرح و اعضای شورا در راستای كمك به تداوم رونق بخش مسكن در گام اول با پیشنهاد «افزایش سقف تسهیلات ساخت مسكن با قابلیت تبدیل به فروش اقساطی در بانك‌های تجاری و بانك مسكن» موافقت كردند.
بر این اساس، قابلیت انتقال سهم ‌الشركه بانك در تسهیلات اعطایی ساخت مسكن به خریداران این واحدها در تمامی بانك‌های تجاری (دولتی و خصوصی) و بانك مسكن به ازای هر واحد مسكونی در چارچوب رعایت تعادل منابع و مصارف بانك‌ها در شهر تهران به شكل انفرادی تا یك هزار میلیون ریال و برای زوجین معادل یك هزار و 600 میلیون ریال (هریك از زوجین 800 میلیون ریال) افزایش یافت.
همچنین این رقم برای شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت به شكل انفرادی معادل 800 میلیون ریال و برای زوجین معادل یك هزار و 200 میلیون ریال (هریك از زوجین حداكثر 600 میلیون ریال) به تصویب رسید.
شورای پول و اعتبار این تسهیلات را برای سایر مناطق شهری به شكل انفرادی معادل 600 میلیون ریال و برای زوجین معادل هزار میلیون ریال (هریك از زوجین حداكثر 500 میلیون ریال) تعیین كرد.
براساس این گزارش همچنین در راستای حمایت و تشویق ساخت واحدهای كوچك و متوسط مقیاس، سقف تسهیلات جدید تنها ناظر بر تامین مالی ساخت واحدهای مسكونی با حداكثر زیربنای مفید 100 متر مربع است. ضمن آنكه امكان تقسیط بلندمدت این تسهیلات برای خریداران واحدهای ساخته شده تا 15 سال توسط بانك‌ها امكانپذیر است.
اقتصام**9189