۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۰۵
کد خبر: 83233002
T T
۰ نفر
شهرداري زنجان با زيبا سازي متفاوت به استقبال نوروز مي رود

زنجان - ايرنا - رئيس سازمان سيما، منظر و فضاي شهري شهرداري زنجان گفت: طبق برنامه ريزي انجام گرفته اين سازمان با زيبا سازي و فضايي متفاوت نسبت به سال هاي قبل به استقبال نوروز مي رود.

سجاد خانمرادي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تاكنون با كارهاي انجام گرفته 50 المان براي نصب در ميادين و مكان هاي مختلف در نظر گرفته شده كه از اين تعداد 20 مورد آن به طرح هاي جديد پس از ارائه فراخوان و داوري نهايي اختصاص دارد.
وي اظهار داشت: بر اين مبنا المان هاي جديد در ميادين پر تردد شهر نصب خواهد شد و مابقي آنها نيز پس از رنگ اميزي دوباره در مكان هايي كه سال هاي گذشته در برنامه گنجانده نشده بود، ايجاد مي شود.
اين مسئول ادامه داد: رنگ اميزي پل هاي ورودي شهر، زير گذرها و گلگاري فضاي شهري نيز از ديگر اقدامات مهم اين سازمان براي استقبال از بهار 98 است كه در مقايسه با سال هاي گذشته زودتر از موعد آغاز شده است.
اين مسئول اضافه كرد: از ديگر برنامه مهم اين سازمان برگزاري جشنواره رنگ آميزي تخم مرغ ها طي روزهاي 22 و 23 اسفند در محل پياده راه سبزه ميدان شهر زنجان است ،كه بطور يقين با استقبال شركت كنندگان مواجه خواهد شد.
خانمرادي، نورپردازي ميادين مختلف شهر، آذين بندي و نصب پرچم هاي همسان يك شكل و با طرح هاي رنگي بر روي پل ها و ميادين شهر و معرفي آثار صنايع دستي شهر زنجان در قالب قاب هاي پرده اي را از ديگر كارهاي اين سازمان در آستانه نوروز ذكر كرد.
وي اظهار داشت: اين سازمان براي جذب مسافران به غير از هتل ها و مسافرخانه هاي سطح شهر، پنج پارك ورودي شهر زنجان شامل ميثم، ملت، بهارستان، راه آهن و ميدان جهاد را با دارا بودن امكانات لازم از قبل سرويس هاي بهداشتي و نمازخانه ها در نظر گرفته است.
اين مسئول ادامه داد: بيلبورد و فضاي تبليغات شهري نيز براي معرفي جاذبه هاي گردشگري شهرزنجان در نظر گرفته شده و در مجموع مي توان گفت تمام كارهاي ياد شده از 20 اسفند سال جاري در سطح شهر زنجان آغاز مي شود.
به خانمرادي در حدود يك ميليارد تومان از سوي اين سازمان براي آماده سازي شهر براي ايام نوروز و كارهاي ياد شده لحاظ شده است.
شهر زنجان به عنوان مركز استان با سه منطقه شهرداري 430 هزار نفر جمعيت دارد.
9646/8068