۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۰
کد خبر: 83233132
T T
۰ نفر
54 خانوار تاكنون در مسكن مهر «غم تسلي» كنگاور مستقر شده اند

كرمانشاه- ايرنا- معاون هماهنگي امور عمراني استانداري كرمانشاه، با بيان اينكه مسكن مهر «غم تسلي» كنگاور در مرحله واگذاري به متقاضيان است، افزود: تاكنون 54 خانوار در اين واحدها مستقر شده اند.

مهرداد سالاري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در شهر كنگاور 300 واحد مسكوني مسكن مهر ساخته شده كه از اين تعداد تاكنون 54 واحد به بهره برداري رسيده و 111 واحد هم در حال اتمام است.
به گفته او، از اين 300 واحد، 135 واحد باقي مانده كه غير از حدود 40 واحدي كه مشكل قانوني در دادگاه دارند، مابقي در مرحله اجرايي است.
وي از شركت هاي خدماتي از جمله برق، آب و گاز نيز خواست هرچه سريعتر نيازهاي اين واحدها را مرتفع كنند.
وي همچنين به بازديد استاندار كرمانشاه از اين پروژه در روزهاي پاياني اسفند خبر داد و گفت: اميدواريم در پايان سال جاري بتوانيم تعداد ديگري از اين واحدها را افتتاح و تحويل مردم بدهيم.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري كرمانشاه در ادامه با بيان اينكه مردمي كه در اين واحدهاي مسكن مهر مستقر شده اند از بنيه مالي ضعيفي برخوردارند، گفت: با هدف كمك به اين خانوارها به هر كدام 500 هزار تومان براي صدور سند كمك مي شود.
سالاري افزود: تمام توان ما بستن پرونده مسكن مهر غم تسلي در ماه هاي اول سال 98 است و از مالكان هم مي خواهيم با ما همكاري كنند.
او از شهرداري كنگاور نيز خواست در زمينه محوطه سازي، درختكاري و ايجاد فضاي سبز مناسب در پروژه مسكن مهر غم تسلي همكاري كند.
او محل زندگي افرادي كه اكنون به مسكن مهر غم تسلي انتقال يافته اند را از نظر بافت و كالبد نامطمئن و نامقاوم دانست و گفت: به دليل كالبد بي كيفيت اين منطقه، امكان خدمات رساني توسط دستگاه هاي خدمات رسان در اين منطقه وجود نداشت.
محله غم تسلي كنگاور داراي بافت بسيار فرسوده و سخت گذر با شيب زياد است و به علت آسيب پذيري بالا در صورت بروز حوادث غيرمترقبه، متحمل خسارات مالي و جاني سنگيني خواهد شد.
شهرستان كنگاور با جمعيتي افزون بر 76 هزار نفر در 94 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده و دروازه ورودي اين استان غربي است.
8066/3033