۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83233438
T T
۰ نفر

آيين روز درختكاري در يزد برگزار شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83233438
آيين روز درختكاري در يزد برگزار شد

يزد - ايرنا - همزمان با روز درختكاري و آغاز هفته منابع طبيعي(15الي 21اسفند)، امروز چهارشنبه در مراسمي با حضور استاندار يزد تعدادي درخت به ياد شهداي استان كاشته شد.

به گزارش ايرنا استاندار يزد در مراسمي كه به همين مناسبت در يك مجتمع فرهنگي ، تفريحي و توريستي در جاده تفت برگزار شد به اهميت درخت و درختكاري اشاره كرد و گفت: موضوع درختكاري امروز در فرهنگ ملي و ديني ما به يكي زيباترين كارهاي فرهنگي تبديل شده است.
محمدعلي طالبي افزود: در استان علارغم محدويت هاي منابع آبي توسعه درختكاري و فضاي سبز با كاشت درختان كم آبخواه را در دستور كار داريم.
وي سرانه فضاي سبز در استان و كشور را به ترتيب 13 و 25 متر مربع بيان و تصريح كرد: ضرورت دارد براي افزايش اين سرانه برنامه هاي در دستور كار خود قرار دهيم.
وي خاطرنشان كرد: امروز كه روز درختكاري است با توجه به طرح هر شهيد يك درخت غرس مي شود اين كار ارزشمند را به فال نيك مي گيريم.
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد هم با اشاره به اهميت توسعه فضاي سبز در يزد گفت:فضاي سبز بخش مهمي از زندگي انسان امروز را به خود اختصاص داده است.
محمدرضا آخوندي افزود: به مناسبت هفته منابع طبيعي 300 هزار اصله نهال رايگان در استان توزيع مي شود.
وي هدف از توزيع نهال ترويج فرهنگ درختكاري و توسعه فضاي سبز با در نظر گرفتن شرايط آب و هوايي منطقه بيان كرد و افزود: نهال هاي توزيع شده شامل گونه هاي سازگار با منطقه از جمله سرو ، كاج ، اقاقيا ، سنجد زينتي ، سنجد شيرين و تلخ است.
از 15 تا 21 اسفندماه هفته منابع طبيعي نامگذاري شده و شعار اين هفته هم منابع طبيعي بزرگترين سرمايه ملي اعلام شده است.
شركت كنندگان در مراسم روز درختكاري با توجه به طرح هر شهيد يك درخت با هدف توسعه فضاي سبز به ياد شهدا يك اصله نهال غرس كردند.
استان يزد سه هزار و 800 شهيد تقديم انقلاب اسلامي نموده است.
2088/ 6197