۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۳۰
کد خبر: 83233632
T T
۰ نفر

مردم یاری و مردم داری از ویژگی های اصلی سپاه است

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۳۰
کد خبر: 83233632
مردم یاری و مردم داری از ویژگی های اصلی سپاه است

شیراز- ایرنا- فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم داری و مردم یاری یكی از ویژگی‌های اصلی سپاه است و این ارگان نظامی در كنار ایجاد آمادگی دفاعی این دو مهم را محور اصلی فعالیت‌های خود می داند.

به گزارش ایرنا ، سرلشكر محمدعلی جعفری روز چهارشنبه در آیین اهدای یك هزار جهیزیه به زوج های جوان در شیراز اضافه كرد: سیاست راهبردی و انتظاری كه از سپاه و بسیج در جامعه وجود دارد ایجاد رضایت حداكثری مردم است.
وی بیان كرد:این سازمان تلاش های مختلفی را انجام داده كه البته علاوه بر تامین امنیت،نگاهی هم به توسعه فعالیت های اجتماعی و محرومیت زدایی و خدمت به مردم داشته است.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه كرد: كمك به توسعه جامعه، ازدواج آسان و تامین جهیزیه از جمله برنامه‌هایی است كه برای قشر آسیب پذیر جامعه انجام شده است و سپاه در استان فارس توانسته با جذب مشاركت های درون استانی نقش موفقی در ارائه خدمت رسانی به مردم داشته باشد.
جعفری استان فارس را استانی موفق در جذب مشاركت های مردمی دانست و افزود: در زمینه تامین اعتبار فعالیت های اجتماعی بودجه های متمركزی در نظر گرفته شده كه بیشتر به استان هایی تخصیص داده می‌شود كه بتوانند مشاركت های مردمی و استانی را جذب كنند.
او همچنین درباره فعالیت های اقتصاد مقاومتی بیان كرد: بیش از یك هزار و 600 پروژه عمرانی در استان فارس افتتاح خواهد شد كه از 40 هزار پروژه اقتصاد مقاومتی فعال در كشور سهم استان فارس باید در این حوزه افزایش یابد.
جعفری اضافه كرد: برای كاهش محرومیت در جامعه باید علاوه بر بسیج و سپاه ، دستگاه های اجرایی و استانداری نیز حمایت ویژه ای انجام دهند تا شاهد از بین رفتن چهره محرومیت از جامعه باشیم.

**كاهش 36 درصدی خط فقر
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این كه خط فقر 36 درصد كاهش یافته است عنوان كرد: قبل از انقلاب بیش از 46درصد مردم زیر خط فقر بودند یعنی بیش از نیمی از جمعیت ایران در آن زمان اما اكنون خط فقر به 10 درصد رسیده است و علاوه بر آن نیز جمعیت رشد قابل توجهی داشته است.
جعفری اظهار داشت: دشمن جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است پس بایستی بیشتر از گذشته به مناطق محروم توجه شود تا مشكلات اقتصادی نتواند ضربه ای به خانواده های حساس وارد كند.
وی بیان كرد: چهل سال از انقلاب گذشته است و شتاب پیشرفت در ایران بسیار زیاد است و نسبت به خیلی از كشورهای اروپایی توانستیم رشد قابل توجهی داشته باشیم.

**اهدای 77 هزار قلم جهیزیه در كشور
سردار سید ضیاء الدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: امسال تمام رده های سپاه ، 77 هزار قلم جهیزیه تهیه و توزیع كرده اند و برای این میزان جهیزیه اعتباری بالغ بر 385 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

** محرومیت زدایی ،محور فعالیت های بسیج
فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز گفت: یكی از برنامه هایی كه سپاه همواره به دنبال آن است قرار گیری در‌كنار مردم و حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه است و محرومیت زدایی را باایجاد چهار قرارگاه دنبال كرده است.
سردار سرتیپ دوم سید هاشم غیاثی بیان كرد: 40 هزار پروژه عمرانی و اقتصاد مقاومتی در كشور در حال حاضر فعالیت می‌كنند كه از این تعداد دو هزار و سه پروژه مربوط به استان فارس است كه از بهمن 97 تا بهمن 98 به بهره ‌برداری می رسند البته علاوه بر این میزان دو هزار و 500 پروژه دیگر نیز در دست فعالیت است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس تاكید كرد:15 منطقه شهری حساس در شیراز در نظر گرفته شده و سعی شده تا با فعالیت در این مناطق بتوانیم محرومیت را از این مناطق از بین ببریم.
وی بیان كرد : كاهش آسیب های اجتماعی ، مشاوره و ارتقای سبك زندگی ، كمك هزینه های ازدواج ، افزایش امنیت و مردمی كردن امنیت از جمله رئوس برنامه های خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم است.
با توجه به همزمانی مراسم اهدای هزار جهیزیه به زوج‌های جوان و روز درختكاری، در حاشیه این مراسم فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با كاشت نهال به گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم اقدام كرد.
ع.پ /1876
۰ نفر