۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۵
کد خبر: 83234670
T T
۰ نفر
انتقال آب به سمنان زمینه ساز رونق اقتصادی و توسعه است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: دریافت ردیف بودجه برای انتقال آب از خزر به سمنان و اجرای این طرح در سال های آینده می تواند در درازمدت به رونق اقتصادی و توسعه استان كمك كند.

غلامرضا كاتب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رفع تشنگی و خشكسالی مستمر در استان سمنان با اجرای طرح های انتقال آب از سایر حوضه ها امكان پذیر است.
وی یادآور شد: اجرای طرح های انتقال آب از جمله دریای خزر به سمنان و سد نمرود به شهرستان گرمسار از راهكارهای مهم برای رفع عطش و تنشگی استان است.
رئیس فراكسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنگاه اقتصادی قابل توجهی در غرب استان سمنان مستقر است و با توجه به افزایش روزافزون جمعیت در گرمسار، عملیات انتقال آب به این شهرستان با تخصیص اعتبار در آینده نزدیك به اتمام می رسد.
كاتب اضافه كرد: با همكاری دولت برای سال های آینده بیش از یك هزار و 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح انتقال آب از سد نمرود به گرمسار هزینه می شود.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع چالش كم آبی یكی از خواسته های به حق مردم استان سمنان است كه هم افزایی و همدلی مسئولان تمامی طرح های مصوب استان در این بخش در گام عملیاتی قرار می گیرد.
در سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای 13 و 14 آذر به استان سمنان تصویب شد كه طرح انتقال آب خزر در دستور كار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
ردیف بودجه ای مربوط به مطالعه و اجرای انتقال آب دریای خزر به فلات مركزی روز شنبه 11 اسفند 97 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
به گزارش ایرنا، میزان تولید آب در استان سمنان سالانه یك میلیارد و 250 میلیون متر مكعب است، اكنون ذخایر آب زیر زمینی در این استان 150 میلیون متر مكعب كمبود دارد، سرانه مصرف آب به صورت روزانه در استان سمنان 250 لیتر برثانیه است در حالی كه این رقم در كشور 204 لیتر برثانیه است.
7339/6103
۰ نفر